Screamer Radio - Tilføje station Schlagerstar.radio

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Screamer Radio - Tilføje station Schlagerstar.radio

Indlægaf Berndt » fre jun 11, 2010 22:50

Jeg har i længere tid lyttet til denne internetstation: http://schlagerstar.radio.de/
Da jeg adskillige gange har fået hjælp til at få stationer inkorporeret i Screamer Radio, når det med "Åbn Url" har slået fejl, prøver jeg endnu engang.
Det er faktisk aldrig lykkedes mig at få tilføjet en station, som jeg selv har fundet på nettet (besked: "Forbindelsesfejl: Unsupported file Format").
Kan jeg få hjælp til at få indlemmet ovennævnte sender: Schlagerstar.radio.de (Berlin-Brandenburg) på Favoritlisten?
På forhånd tak.
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Screamer Radio - Tilføje station Schlagerstar.radio

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre jun 11, 2010 23:22

Hej Berndt

Prøv denne adresse: http://www.digitalradiostream.de:1575/
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Berndt » lør jun 12, 2010 15:19

Hej Jørgen.

Så har jeg fået den tilføjet på min favoritliste. Jeg har ændret lidt på rækkefølgen for at få senderne til at stå i alfabetisk rækkefølge. Men det har ikke forstyrret modtagelsen af de forskellige sendere i løbet af dagen, så nu kan jeg godt sige:
Tak for hjælpen, det virker! - (Jeg må så finde mig i, at I beholder visse hemmeligheder for jer selv (fremtryllelsen af URL, m.m.) :wink: )
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 12, 2010 15:42

Det er skam ikke en hemmelighed, men det kan nogle gange være temmelig nørdet at finde den rigtige adresse.

Metoden er kort fortalt, at du går ind på den pågældende hjemmeside, så du kan høre radioen. Så højreklikker du på siden og vælger at få vist sidens kildekode. Adressen står typisk i kildekoden, men det kræver nok lidt kodekendskab at kunne finde den.

I nogle tilfælde kan man ikke umiddelbart finde adressen i sidens kildekode, og så er det, at det begynder at blive rigtig nørdet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne