Midterstilling

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Midterstilling

Indlægaf baks » man jun 21, 2010 13:50

Jeg bruger KompoZer og har et problem på http://www.kampestenshuset.dk med midterstillingen lodret. Nogen af siderne viker det fint på, men andre placerer sig til venstre på skærmbilledet.

Jeg mener jeg har haft problemet for nogle år siden med en anden hjemmeside og nvu. Men kan ikke huske hvordan det blev løst.

baks
baks

Re: Midterstilling

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 21, 2010 13:52

Hvilke(n) sider virker det ikke på? - mere så jeg slipper for at tjekke alle sider.
Og i hvilken browser (inkl. versionsnummer)?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf baks » man jun 21, 2010 13:54

RETTELSE

Det er kun undersiderne her der driller: http://www.kampestenshuset.dk/wurtz-familien.html

baks
baks

Indlægaf baks » man jun 21, 2010 13:56

Der var du godt nok hurtig. :o)

Men jeg bruger IE 8 - FF drillede mig men jeg prøver igen med den.

baks
baks

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 21, 2010 14:09

Du mangler linket til stilarket og du mangler den indpakning, der midterstiller siden.

Det vil måske være nemmest, hvis du åbner en af fejlsiderne i KompoZer og kopierer alt indholdet. Åbn så en af de virkende sider, slet alt indholdet og indsæt i stedet det kopierede.

Gem så siden under et nyt navn og test om det virker. Virker det, så gem siden under navnet på fejlsiden og upload den.

Spørg igen hvis du er i tvivl - og pas på, at du ikke kommer til at overskrive den virkende side. Husk at gemme under et andet navn via Filer => Gem som.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf baks » man jun 21, 2010 14:12

Jeg har aldrig linket til stilarkene, de ligger der bare på både mit C drev og websiden.

Men OK jeg prøver at kopiere indholdet over på en side der fungerer.

baks
baks

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 21, 2010 14:19

De fungerende sider indeholder et link til stilarket. Det er ikke et link, du kan se, det er en speciel kode i sidens header, der fortæller at siden skal bruge stilarket.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf baks » man jun 21, 2010 14:26

OK.

Det virker fint at kopiere over på en fungerende side.

Tak for hjælpen.

baks
baks

Indlægaf BAKS » man jun 21, 2010 21:23

Det er altså helt utroligt, men
en af de 13 undersider her, vil ikke gi sig uanset hvad jeg prøver: http://www.kampestenshuset.dk/stinna.htm

Måske har du et ekstraordinært tip...? :o)

baks
BAKS

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 21, 2010 21:38

Nu kan jeg ikke længere se de andre sider, så jeg ved ikke, hvorfor denne side adskiller sig gra de andre. Men det betyder nu heller ikke så meget. Prøv dette:

Tag en af de sider, hvor det virker, og åbn den i KompoZer. Vælg en side, der i opbygning minder om den drillende side - altså samme antal billeder, osv.

Åbn den drillende side på et nyt faneblad i KompoZer, og kopiér så indholdet lidt ad gangen over i den virkende side, altså kopiér teksten, og indsæt den i stedet for teksten i den virkende side, kopiér så billedet, og indsæt det på billedets plads i den virkende side.

Og husk frem for alt at bruge Filer => Gem som, så du ikke får overskrevet den virkende side.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf baks » man jun 21, 2010 22:38

Du kan bare klikke TILBAGE, så kommer du til Würtz forsiden.

"Gem Som" har jeg brugt hele vejen igennem og det virkede med de andre.

Men jeg prøver igen.

baks
baks

Indlægaf baks » ons jun 23, 2010 12:57

Det fungerer nu - det var mig der ikke var rigtig vågen. Tak for hjælpen.

baks
baks

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne