adobe flash player

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

adobe flash player

Indlægaf mads » ons jun 23, 2010 19:48

Hej Forum

I forbindelse med opdatering af Firefox til 3.6.4 opfordrer den til at hente den nye version af adobe flash player. Men jeg kan ikke finde ud af det idet browseren siger: Yderligere Plug-ins er påkrævet for at vise alle former for media på denne side". På samme bjælke kan jeg installere manglende plugins. Når jeg gør det oplyser den at der ingen passende plugins kan findes. Derefter kan jeg installere manglende plugins maunuelt. Når dette gøres downloades en fil gp.xpi som er en XPInstall Install. Når jeg har gjort dette og åbner denne fil forsøger den at åbne den uden held idet Adobe Reader ikke kan åbne den pågældende fil.
Er der nogen der har en idé til hvad jeg gør fejl og hvad der kan gøres.

Hilsen
Mads
mads

Re: adobe flash player

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 23, 2010 19:53

Det lyder som om, du forsøger at åbne xpi-filen med Adobe. De skal du ikke. Det er en udvidelse til Firefox, og den skal installeres således:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... #installer
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf mads » ons jun 23, 2010 20:12

Hej igen

Når jeg er inde på Mozzillas hjemmeside med tilføjelser og forsøger at tilføje adobe flash player bliver jeg let hen på Adobes egen hjemme side og når jeg forsøger at installere flash player herfra er det at de nævnte problemer opstår. Jeg kommer slet ikke hen til en side der minder om "Sådan installere du udvidelser" som du henviser til????
mads

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 23, 2010 20:18

Jeg kan ikke huske, hvordan jeg installerede Flash i sin tid, jeg tror det var i et installationsprogram. Men når du får hentet en xpi-fil, så skal den installeres som jeg beskriver det på den tidligere linkede side. Også selvom du ikke henter filen fra Mozillas hjemmeside.

Det vil sige, du skal åbne tilføjelsesvinduet i Firefox og så installere udvidelsen der.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf mads » ons jun 23, 2010 20:38

Hej igen

Nu har jeg tilsyneladende fået den seneste version installeret. Filen der blev downloade gp.xpi skulle åbnes med Firefox, jeg havde blot dobbeltklikket på den og så var det at den uden held forsøgte at få den åbnet via Adobe reader. Tak for hjælpen

Hilsen
mads
mads

Indlægaf Jag1 » søn okt 31, 2010 8:47

Hej
Jeg har nu åbnet filen gp.xpi med Firefox, og det resulterer i at Adobe Download Manager åbner, men den laver ingenting. Er der er en workaround til det?
Jag1

Indlægaf Klattrup » søn okt 31, 2010 10:29

Hent installeren fra http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Flash_Player i stedet (2. link på siden)
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne