AVG Free Version 9.0 blokerer for intenetadgang

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

AVG Free Version 9.0 blokerer for intenetadgang

Indlægaf Skagensrose » tirs jul 20, 2010 10:26

Hej
Jeg har installeret AVG Free Version 9.0, og nu kan jeg ikke komme på nettet. Jeg har slået deaktiveret Link Scanner og Resident Shield fra, men har stadig intet net. Så har jeg forsøgt helt at afinstallere AVG, men den stopper op, og fryser nærmest, når den når til et sted, hvor den tager backup. Hvad gør jeg???
MVH Eva
Skagensrose

Re: AVG Free Version 9.0 blokerer for intenetadgang

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 20, 2010 11:27

AVG blokerer ikke din internetadgang. Det lyder mere som en firewall, der er på spil, og sådan en følger ikke med i den gratis version af AVG.

Kan du være kommet til at installere AVG Internet Security? Eller har du installeret andre programmer for nylig?

Hvordan oplever du den manglende internetforbindelse? Er det kun hjemmesider, du ikke kan hente, eller gælder det også mail? Hvad får du af fejlmeddelelser (ordret, tak)?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs jul 20, 2010 11:51

Det er muligt, at jeg er kommet til at downloade Internet Security, men det kan jeg ikke se her...
Jeg har ikke installeret andre programmer for nylig, problemet opstod i direkte forlængelse af AVG installationen. Jeg har Oister Mobilt Bredbånd, og når jeg forsøger at logge på nettet, lyder fejllmeddelelsen : "Fejl 720: Der kunne ikke oprettes forbindelse til fjerncomputeren. Du skal muligvis ændre netværksindstillingerne for forbindelsen". Jeg sidder på Biblioteket lige nu og skriver...Jeg har desperat brug for min netadgang i forb. med arb/studie.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 20, 2010 11:59

Umiddelbart vil jeg tro, at problemet ligger i forbindelsen til netværket. Kan serveren være nede? En firewall plejer ikke at blokere for oprettelsen af selve forbindelsen - og spørgsmålet er, om der i det hele taget er en firewall i din AVG.

Prøv at åbne AVG's programvindue. Der må du kunne se, hvilken version du har fået installeret, og hvis det er Internet Security, må der være indstillinger til firewallen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Skagensrose » tirs jul 20, 2010 13:54

Jeg ringede til Oister, og en sød pige i teknisk support fortalte mig, at netop AVG tit konflikter med adgangen til internettet. Hun anbefalede at gendanne standardindstillingerne i Windows fra dagen før, jeg downloadede programmet. Og det virker!! Så længere er den ikke. Ingen vigtige dokumenter mistet, alt er ok. Så det råd kan måske gives videre, blot folk ved hvilken dato de har installeret noget nyt.
Så AVG er nok ikke vejen frem til virusbeskyttelse for mig.
Men tak for din hjælp, jeg vender ganske sikkert tilbage ;-)
Sommerhilsen fra Århus
Eva
Skagensrose

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 20, 2010 14:08

Øv, jeg ville gerne have vidst, hvilken AVG du har haft. Jeg er temmelig sikker på, at antivirusprogrammet ikke kan genere din forbindelse på den måde. Pakken Internet Security indeholder mere, der også påvirker data, der hentes/sendes, men det burde nu heller ikke kunne forhindre, at du får forbindelse.

Nå, men det vigtigste for dig er selvfølgelig, at du er på nettet igen :D
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne