Der er åbenbart en speciel fejl i Ubuntu eller i Thunderbirds Linux-version, der opretter en ekstra mappe, hvor profilen flyttes over i som i dit tilfælde. Denne tråd handler om problemet, men jeg må erkende, at jeg selv efter flere gennemlæsninger ikke forstår, hvad der forårsager fejlen:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/558620Og jeg forstår slet ikke, at det skulle kunne have forbindelse med at starte i safe-mode. Jeg har aldrig hørt om problemet før eller et tilsvarende for Windows-versionen.
Løsningen skulle være at flytte filerne fra .thunderbird.upstream til .thunderbird, som du vist også har gjort.
Med hensyn til de dobbelte mapper, så tjek lige i profilen, om der ligger ekstra filer, som ender med xxx.bsd. Du kan så prøve at slette disse - men lav en backup af hele .thunderbird-mappen først! Og Thunderbird skal være lukket, når du roder med profilen!
Jeg ved ikke, hvor meget du har lyst til at eksperimentere, men personligt ville jeg prøve igen, altså med at starte med -safe-mode. Men jeg ville allerførst sikre mig, at det virkede uden ekstra mapper - altså så du er tilbage, hvor du startede. Og så ville jeg sikre mig, at der var en backup af .thunderbird.
Hvis du prøver igen, så er jeg spændt på at høre, om du atter får flyttet profilen til .thunderbird.upload.
Jeg kan ikke umiddelbart finde andre med samme problem med filteroversigten. Så mit første bud er stadig at prøve at starte i safe-mode for at se, om det gør nogen forskel. Og hvis det ikke gør, så at prøve at geninstallere Thunderbird.
Mvh.
Kim Ludvigsen