Anonymous skrev:Hvordan finder jeg ud af, hvor mange i DK der bruger Firefox. Jeg ligger i disput med eposthuset (PostDanmark) der kun understøttes af IE og Netscape. Så kunne det jo være fint at kunne smide et tal i hovedet af dem.
Øøh, hvis de understøtter Netscape, burde det da også virke i Firefox. Jeg bruger ikke selv eposthuset, hvad er problemet?
Med hensyn til brugen af Firefox kan der være meget stor forskel på de forskellige hjemmesider. Har man en hjemmeside, der kun virker i Internet Explorer, vil antallet af Firefox-brugere naturligvis være meget lavt, de kommer kun ind én gang. Andre sider har et forholdsvis stort antal, på min hjemmeside ligger Firefox på omkring 20 procent.
Den bedst dækkende statistik er nok den FDIM laver:
http://fdim.dk/?vis=page&ID=73
Her fremgår det at Firefox ligger på knap 8 procent. Det reelle tal er ganske givet lidt større, for statistikken skævvrides lidt, fordi Microsofts MSN-side er med i den. MSN bruges som startside i IE, hvorfor den dels tæller meget med i statistikken - den plejer at være den mest besøgte side - og dels har en meget høj andel af IE-brugere.