DDR 2 ram

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

DDR 2 ram

Indlægaf kjel » søn okt 24, 2010 14:42

Hej Ludvig og andre
Jeg har en stationær Medion med 2 GB DDR 2 (PC 2 - 5300) ram, der er to ledige slots i computeren og jeg har på bordet foran mig liggende 2 stk 512 MB DDR 2 (PC 2 4200) ram. Kan jeg sætte dem i, og vil de virke?
Venlig hilsen
Kjel :D
kjel

Re: DDR 2 ram

Indlægaf Jan Krag » søn okt 24, 2010 18:24

Hej
Ja, de kan godt bruges - de kan sættes i, og de vil virke
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Klattrup » søn okt 24, 2010 22:56

til gengæld kan det godt hænde at cpu'ens hastighed bliver nedsat, da det er en langsommere ram der bliver tilføjet
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf kjel » tirs okt 26, 2010 10:10

Næh - så nemt gik det ikke. Ramkortene sat i, men computeren ville ikke start, ikke en lyd eller noget andet. Der er to orange og to grønne connectorer i maskinen. De to oprindelige 1 GB ramkort sidder i de to orange, og jeg satte så de to "nye" 512 MB kort i de to grønne. Ud og ind med dem et par gange, men med samme resultat. Nå, det var da et forsøg værd, men jeg skal måske nok investere i et par nye 1 GB ram i stedet, der kan jo være sket noget med de to 512 MB'er, de sad i en ældre computer som blev skrottet.
Men tak til Jan og Klattrup alligevel.
Venlig hilsen Kjel.
kjel

Indlægaf alhalma » tors dec 16, 2010 10:47

Jeg har selv en Medion-computer og har været meget glad for den.

Men lige præcis ved opdatering af RAM er jeg blevet lidt skuffet. Det viste sig nemlig, at Medion ved min pc benytter et bundkort, hvor der er en maksimal grænse på 2 GB RAM. Det vil sige jeg kunne ikke opdatere den yderligere. :(

Det kunne evt. være det samme i dit tilfælde. På den anden side tvivler jeg på den forklaring, da dit bundkort har flere ledige porte.

Ovenstående har betyder således, at jeg frem over vil være meget mere påpasselig med køb af Medion computere. I mit tilfælde kunne jeg ikke på Medion-kassen se, at der var en maks.-grænse på RAM bestykningen.

(.)~(.)
(-------)
—ooO—Ooo—
alhalma

Indlægaf linux-abc.dk » tors dec 16, 2010 18:11

kjel skrev:Næh - så nemt gik det ikke. Ramkortene sat i, men computeren ville ikke start, ikke en lyd eller noget andet. Der er to orange og to grønne connectorer i maskinen. De to oprindelige 1 GB ramkort sidder i de to orange, og jeg satte så de to "nye" 512 MB kort i de to grønne. Ud og ind med dem et par gange, men med samme resultat. Nå, det var da et forsøg værd, men jeg skal måske nok investere i et par nye 1 GB ram i stedet, der kan jo være sket noget med de to 512 MB'er, de sad i en ældre computer som blev skrottet.
Men tak til Jan og Klattrup alligevel.
Venlig hilsen Kjel.

At ramslot'ne er parvis i to forskellige farver plejer at indikere at de ikke understøtter det samme. Den eneste måde jeg kender til at finde oplysninger om det på, er at google data på bundkortet. Søg på fabrikat og modelnummer/kode - det står stort set altid på selve bundkortet men det kan godt stå spredt flere forskellige steder imellem komponenterne. Det kan fx. se såden ud:
r6ulyJqpOamb8VtS_500_x.jpeg
Billedet er "lånt" fra ASUS's hjemmeside.
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne