Hjemmeside i Flash

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hjemmeside i Flash

Indlægaf frientre » lør jan 15, 2011 12:42

Hej

Jeg har lavet en hjemmeside i Flash CS5 og den har været uploadet og fungeret fint. Jeg har lavet en enkelt rettelse i den og når jeg prøver at uploade den nu sker der ingenting. Hvis jeg tjekker error-loggen på mit webhotel står der:
[Sat Jan 15 11:19:53 2011] [error] [client 2.107.15.115] File does not exist: /hsphere/local/home/soeand/keramisch.dk/index.swf, referer: http://keramisch.dk/preloader.swf]
Jeg kan sagtens se hjemmesiden i browseren på min egen PC og den fungerer fint. Der er ingen fejlmedelelser eller advarsler når jeg publicerer den i Flash.
Preloader-filen, HTML-filen og de andre filer uploader uden problemer.
Er der mon noget jeg overser?
Søren
frientre

Re: Hjemmeside i Flash

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 15, 2011 14:16

Du har ikke fået uploadet index.swf til den rigtige mappe. Den findes ikke på serveren. Det virker hos dig selv, fordi du netop har index.swf liggende hos dig selv.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf frientre » lør jan 15, 2011 15:01

Tak for dit svar, men jeg forstår ikke helt hvad du mener med den rigtige mappe.
På serveren hedder mappen keramisch.dk - skal den mappe jeg gemmer i på min PC hedde det samme?
De andre filer i mappen på min PC uploader uden problemer.
( mappen på min PC hedder: "web_workingfiles")
Det drejer sig om preloader.swf, index.html, favicon.ico og textlayuot.swz - hvorfor uploader de uden problemer? De ligger jo i samme mappe.

Mvh. Søren
frientre

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 16, 2011 11:22

Måske webserveren ikke vil acceptere navnet index til swf-filer? Nu ved jeg ikke, hvad du bruger til at overføre filer, men kan du se index.swf blive overført, og kan du se den på webhotellet efterfølgende? Du får ikke nogle fejlmeddelelser, når du prøver at overføre?

Som bruger kan jeg kun prøve at indtaste adressen http://keramisch.dk/index.swf, og når jeg gør det, så får jeg at vide, at filen ikke findes på serveren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf frientre » søn jan 16, 2011 11:44

Jeg bruger det ftp progam som surftown.dk har liggende på serveren det hedder webshell.
Når jeg uploader kan jeg se loadbaren og den arbejder længere tid en ved de andre filer. Når den er færdig med at loade sker der ingenting - ingen fejlmeddelelser eller noget - bare en kliklyd fra PC'en.
Jeg kan ikke se den på webhotellet efterfølgende.
Jeg har jo haft den uploadet for en uge siden, hvor det virkede. De andre filer uploader jo fint også når jeg deleter dem og uploader igen. Det er bare den index.swf som ikke vil.
frientre

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 16, 2011 13:00

Prøv først at omdøbe filen for at se, om du sår får lov at uploade den. Hvis det virker, kan du ændre de andre filer, så de henviser til et nye navn. Ellers er der nok ikke andet at gøre end at tage fat i webhotellets support.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf frientre » søn jan 16, 2011 13:29

Jeg har nu fået den uploadet. Jeg lavede en ny fil i Flash og pastede hele index.fla filen ind i den og gemte den i en ny mappe under navnet Index.swf.(med stort I).
Så rettede jeg koderne til i de andre to filer og wupti.... så kunne jeg uploade. Det er bare ærgeligt at jeg ikke fandt ud af hvorfor det ikke virkede med den anden fil.
Jeg har søgt på nettet i diverse fora efter lignende problemer men uden held.
Tak for at du gad at interessere dig for mit problem.

Mvh.
Søren
frientre

Tilbage til Hjælp til alt