Hjemmebrændte CD'er - USB-nøgle

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hjemmebrændte CD'er - USB-nøgle

Indlægaf Berndt » søn feb 06, 2011 18:32

Jeg spurgte tidligere i dag, hvordan man afspiller CD'er på en DVD-afspiller, men det må være forsvundet i cyberspace. Jeg prøver igen :arrow:

Jeg har lavet en test med 3 melodier, som jeg har hentet/brændt via Screamer Radio's program (optagelsesmappe) og derefter forsøgt at afspille dem på en af mine DVD-optagere. Men ingen af dem ville godkende CD'en (CD-RW) - forkert format.
Jeg prøvede så at flytte melodierne over på Windows Media Player og brænde dem på en anden tilsvarende CD via WMP-programmet (afspilningsliste). Men resultatet blev det samme. MP3 formatet er ikke i orden.
På PC'en virker afspilningerne selvfølgelig udmærket.

Jeg har stadig kun en autoradio med båndspiller, men vil bytte den med én med CD-afspiller til mine hjemmelavede CD'er, hvis altså mit forehavende kunne lykkes.
Der findes også autoradioer med USB-stik foran. Er det nemmere at kopiere melodier over på en USB-nøgle og derefter sætte den i radioens USB-indgang? Hvad med formatet? Vises USB-nøglen så I denne computer? Ja, jeg ved ikke ret meget om det :|
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Hjemmebrændte CD'er - USB-nøgle

Indlægaf Klattrup » søn feb 06, 2011 18:48

Berndt skrev: Men ingen af dem ville godkende CD'en (CD-RW) - forkert format.

brænder du dem som lyd-cd'er, for så skal du bruge cd-r
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Berndt » man feb 07, 2011 12:50

Klattrup spørger:
brænder du dem som lyd-cd'er, for så skal du bruge cd-r

Jeg ved ikke, hvad det betyder, vil du forklare det nærmere :|
Mit forsøg med brænding af CD/afspilning på DVD-afspilleren var bare for at prøve, om det duede.
Men bortset fra det -> Er det ikke nemmere at anskaffe en radio med USB-indgang og så kopiere melodierne over på en USB-nøgle, når det bare er til at lytte til via autoradioen på lidt længere ture :?:
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Jan Krag » man feb 07, 2011 20:00

Hej
CD-R kan der kun brændes på en gang - og så er den brugt

CD-RW kan slettes og bruges igen

Jeg har lavet flere lyd-CD'er både på CD-R og på CD-RW, men man skal huske at afslutte CD'en - lukke af, efter sidste nummer, men man kan sagtens bruge både CD-RW og CD-R
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Berndt » tors feb 10, 2011 13:16

Hej Jan.

Jeg har nu prøvet at downloade 4 nye melodier, brænde dem på både en CD-R og en CD-RW og afsluttet med: Luk session. Er det der problemet ligger? Gør jeg noget forkert?
Hverken min Sony eller min Panasonic DVD-optager vil afspille CD'erne, selv om der står, at de kan anvendes. Kan ej afspille formatet / ikke kompatibel.
Det betyder vel, at jeg så heller ikke vil kunne afspille CD'erne på en evt. ny autoradio med CD-afspiller.

Hvis jeg som nævnt ovenfor i stedet kopierer over på en USB-nøgle og anskaffer en autoradio med USB-forbindelse, vil jeg så kunne undgå problemerne med kompatibilitet eller andet?
Jeg vil jo gerne kunne udnytte noget af det nye, da kassetteafspilleren i bilen ikke længere har den allerbedste lyd.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Jan Krag » tors feb 10, 2011 15:13

Hej
Jeg kan ikke se, at du gør noget forkert, man skal bare huske, som du også gør, at lukke session - afslutte CD'en
Så skal du være sikker på, at det er i MP3-formatet, computeren kan afspille de fleste formater, det kan en CD/DVD-afspiller ikke.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Berndt » søn feb 20, 2011 17:32

Jeg har nu nørklet med problemet flere gange i de seneste dage. Jeg kan ikke få CD'er til at virke i mine 2 DVD-optagere. Musikken er optaget i MP-3 format. Måske er min måde at afslutte sessionen på ikke i orden :roll:
For lige at gentage mit spørgsmål ovenfor: Er det lige så kompliceret at optage musik på en USB-nøgle og derefter afspille den på en autoradio med USB-indgang :?:
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Berndt » tors mar 03, 2011 23:39

Jeg har nu kastet mig ud i det: Købt en USB-nøgle og skiftet den gamle autoradio ud med en billig udgave med USB-indgang.
Det er foreløbigt blevet til optagelse af 32 melodier fra internettet - i 2 mapper - på USB-nøglen.
Jeg har så afprøvet USB-funktionen i mine to DVD-optagere og i den nye autoradio, og det virker perfekt :!:
Så jeg glemmer alt om at optage musik på CD'er. Men tak for jeres bidrag.
Nu blev jeg så klog :)
Mvh.
Berndt
Berndt

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne