Kan ikke logge ud

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan ikke logge ud

Indlægaf dotter » søn jan 23, 2011 15:53

Hej Ludvigs Hjørne

Er der nogen, der kan hjælpe mig med et mindre problem.
Jeg besøger jævnligt en hjemmeside med et forum for diverse spørgsmål/debat.
For at skrive i dette forum skal man have en login-kode. Når man vil forlade forumét skal der klikkes på "logout", men af en eller anden grund kan jeg ikke længere logge ud. Uanset hvad jeg gør vedbliver jeg at være logget på.
Er der noget jeg selv kan gøre for at løse problemet, eller skal jeg rette henvendelse til webmasteren ?

Mvh
Dorte
dotter

Re: Kan ikke logge ud

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 23, 2011 16:02

Sandsynligvis kan du ikke selv gøre noget. Kommer der fejlmeddelelser af nogen art, når du klikker på log ud-knappen? Tjek, hvad der står til venstre i statuslinjen nederst, når du klikker på log ud-knappen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » søn feb 06, 2011 19:59

Hej Kim

Tak for svar.

Der står ikke noget på statuslinjen !
Webmaster siger, at han ikke kan løse problemet. Jeg synes det lyder mærkeligt, men hvad kan man ellers gøre ?

Mvh
Dorte
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 06, 2011 22:14

Der er to muligheder for fejlen: Enten er det noget på din computer, der forhindrer afsendelse af museklikket på logud-knappen eller sletning af den cookie, der holder dig logget ind. Eller også er det forummets logud-funktion, der ikke virker. Eller det kan være en blanding.

Du kan prøve manuelt at slette cookien. Luk siden med forummet => klik på menupunktet Funktioner => Indstillinger => Privatliv => vælge Firefox vil bruge tilpassede indstillinger for historik i rullemenuen => klik på knappen Vis cookies => brug søgefeltet til at søge på forummets adresse => slet alle cookies, der vises for forummet.

Hvis du herefter atter besøger forummet, bør du være logget af. Hvis du stadig er logget ind, så prøv at lukke og genstarte Firefox mellem lukning af siden og sletningen af cookies.

Nu skulle du i hvert fald gerne være logget ud, næste gang du besøger siden. Spørgsmålet er så, om logud-funktionen virker, når du efterfølgende er logget ind.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf dotter » man feb 07, 2011 17:56

Hej Kim

Tak for hjælpen.

Din vejledning hjalp - jeg slap ud :D Men når jeg går ind på forummet igen og logger mig ind påny, ja så hænger jeg atter fast og så må jeg igennem din vejledning en gang til - og så fremdeles.
Men pyt, nu ved jeg da, hvordan jeg kan logge ud - omend lidt bøvlet - men det får så være.

Venlig hilsen
Dorte
dotter

Indlægaf Kim Ludvigsen » man feb 07, 2011 18:53

Er der en speciel grund til, at du vil logge ud?

Du kan indstille Firefox til at slette cookies fra den pågældende hjemmeside, når du lukker Firefox. Det er ikke så nemt som at klikke på en log af-knap, men det er trods alt nemmere end den tidligere beskrevne metode.

Åbn for indstillingerne for privatliv som tidligere beskrevet. Klik på knappen Undtagelser ud for cookies => skriv hjemmesidens adresse i skrivefeltet og klik på Tillad for session => Luk => OK. Så bør cookies for den pågældende side blive slettet, når du lukker Firefox.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » man feb 07, 2011 20:37

Hej
Kim, du spørger om der er en speciel grund til at logge ud.
Det spørgsmål har jeg tit tænkt over.
Er det ikke meningen, at man logger ind - gør det man skal - og logger ud igen.
Eller hvad betyder det, hvis man logger ind - gør det man skal - og så bare går videre til andre sider, og på et tidspunkt slukker computeren, eller måske først kommer tilbage til siden igen, inden man slukker - alt sammen uden, at logge ud ?
Er man så logget ind, dagen efter, når man kommer til siden igen ?
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » man feb 07, 2011 21:20

Den største grund til at logge ud er, hvis det er et sted med personfølsomme oplysninger, eller hvis der er værdier involveret, og især hvis andre har adgang til computeren.

Banken bør man altid logge ud af efter brug. Også selvom andre ikke umiddelbart har adgang til computeren. Ellers vil en evt. indbrudstyv kunne tømme ens konto. Nu er det dog ikke værre end at bankerne normalt selv logger en af efter en vis tid, men alligevel.

Bruger man en dating-tjeneste, vil man måske gerne undgå at andre med adgang til computeren kan følge med i ens skriverier eller endda skrive i ens navn.

I et forum som dette er der ingen grund til at logge ud, medmindre andre har adgang til computeren, og man ikke ønsker, at de skal kunne skrive i ens navn. Personligt logger jeg aldrig af her og i andre fora.

Det er altid en opvejning af, hvad der kan ske ved, at man fortsat er logget ind kontra det ekstra besvær der er ved at logge ind og ud.

Hvad der sker, hvis du ikke logger ud, afhænger af den enkelte hjemmeside. banken logger dig som sagt automatisk af, andre lader dig været logget ind for altid, eller indtil du selv logger ud.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt