Hardisk

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hardisk

Indlægaf borge-p@live.dk » lør feb 12, 2011 9:41

Har formateret min hardisk så den er hel tom men har også fået slettet opstart hvordan får jeg gang i den igen kører Windows 7 er ikke nogen ørn til pc.
borge-p@live.dk

Re: Hardisk

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 12, 2011 10:46

Hvordan har du formateret den, og er det din eneste harddisk, eller har du flere end én?

Hvis du har formateret harddisken med Windows på, er det ikke så sært, at du ikke længere kan starte. Så skal du have geninstalleret din Windows 7 fra installationsdisken, før du kan bruge computeren. Men du kan normalt ikke bare få lov at slette disken med Windows, hvorfor jeg spørger, hvad du har gjort.

Bemærk, at jeg skriver harddisk ovenfor. Reelt kan en harddisk opdeles i flere forskellige dele, der kaldes partitioner eller drev. Hver partition får normalt tildelt et drevbogstav, fx Drev C eller Drev D. Hvis du ved, hvilket drev du har formateret, så fortæl også lige det.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf borge-p@live.dk » lør feb 12, 2011 14:27

Det er c drevet jeg har formateret lige hvordan kanjeg ikke helt huske,men det var noget med Windows 7 cden der skulle i maskinen og så genstartte, er der noget med en opstart diskette?
borge-p@live.dk

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 12, 2011 17:28

Hvis du har haft disken i og der valgt at formatere, så har du samtidig fjernet din Windows. Hvis der ikke er data, som du vil prøve at redde, så skal du blot sætte cd'en i drevet og starte computeren og så vælge at installere.

Hvis du har dokumenter, billeder eller andre data, som du vil prøve at redde, så bliver du nødt til at finde en person med forstand på computere, der kan hjælpe dig. Og du må endelig ikke selv prøve dig frem, for så risikerer du bare at gøre det umuligt at gendanne noget.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf borge-p@live.dk » lør feb 12, 2011 18:38

Ok tak for hjælpen.
borge-p@live.dk

Indlægaf Gæst » lør feb 12, 2011 18:40

borge-p@live.dk skrev:Ok tak for hjælpen.
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt