Bde

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Bde

Indlægaf Jens Greisen » tors feb 10, 2011 17:30

Har extern harddisk med et program fra tidligere computer (Energi 2000), når jeg prøver at overføre det til min nuværende computer får jeg en besked:Borland Database Engine error $2108.Har undertsøgt på nettet hvad jeg skal gøre og får besked på at skrive regedit i kør og finde Borland, men den findes tilsyneladende ikke, hvordan overfører jeg mit energiprogram til min nye computer Win 7. Er nocice til computer så meget gerne et svar så alle kan forstå det.
Venlig hilsen Jens Greisen
Jens Greisen

Re: Bde

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 10, 2011 19:52

Du skal nok have fat i en ny kopi af installationsprogrammet i stedet for at overføre fra den gamle computer. Jeg kan ikke umiddelbart finde noget brugbart med hjælp fra Google, kan du huske, hvorfra du fik programmet i sin tid?

En nyinstallation vil naturligvis ikke indeholde eventuelle data fra programmet. Du kan overføre data fra den gamle computer, de vil sandsynligvis ligge i en særlig datamappe, som du bare skal overføre. Men prøv lige at finde programmet først, så kan vi vende tilbage til at overføre data, hvis du altså har data, der skal overføres.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jens Greisen » man feb 14, 2011 16:15

Har geninstalleret Tjek energien og vil overføre data, jeg får besked på at Borland Database envirnoment ike er installeret på computeren. Jeg kan dog se at Borland findes på computeren på følgende måde:
Kør- regedit-Hkey lokal machine og der findes Borland, hvad gør jeg nu? Har jeg ingen muligheder for at overføre min data fra kopi på extern harddisk.Venlig hilsen Jens Greisen
Jens Greisen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man feb 14, 2011 16:26

Bliver programmet stadig supporteret? I så fald kan du prøve at spørge udgiveren om hjælp. Umiddelbart kan jeg forestille mig, at der kan være tale om, at programmet vil have en speciel version af databasen, men det er ret gætteværk fra min side.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jens Greisen » tirs feb 15, 2011 9:02

Takfor hjøpen, jeg prøver enegi midt-nord. Jens Greisen
Jens Greisen

Tilbage til Hjælp til alt