udvide tekstfelt i kompozer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

udvide tekstfelt i kompozer

Indlægaf kenny_d » tirs mar 08, 2011 15:44

Hej Kim!

Jeg er færdig med at lægge mine sider ud på nettet (www.outstand1ng.dk). Kunne bare godt tænke mig at vide, hvad jeg skal gøre for at udvide selve tekstfeltet? Altså at feltet bare bliver automatisk forlænget jo mere tekst jeg skriver.

Mvh.
Kenneth
kenny_d

Re: udvide tekstfelt i kompozer

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 08, 2011 20:21

Jeg ved ikke, hvilket tekstfelt du mener - der er ikke et på den side, som du linker til. Men hvis det er et felt til at skrive i, så kan du ikke umiddelbart få det til at udvide sig, så det passer til teksten. Du skal angive en størrelse fra starten. Hvis det er et felt over flere linjer, vil der automatisk komme rullebjælke, hvis indholdet ikke kan være i feltet.

Det skulle ikke undre mig, at man kan udvide et skrivefelt ved hjælp af JavaScript, men jeg har aldrig set nogen benytte sådan et felt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kenny_d » tirs mar 08, 2011 20:31

Hej igen!

Det felt jeg tænker på er det med overskrift og brødtekst under det store foto...

Mvh.
Kenneth
kenny_d

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 09, 2011 13:02

Ah, et tekstfelt er noget, den besøgende skriver i. Du tænker på en tekstboks/-kasse/-div på siden.

Åbn siden i KompoZer, og åbn CSS-editoren. I stiloversigten til venstre skal du finde og markere #content og klikke på fanen Boks. Her kan du se, at der er angivet en højde. Fjern den.

Når man angiver en højde, vil boksen altid have den angivne højde, uanset om indholdet fylder mindre eller mere. Hvis man ikke angiver en højde, tilpasses boksen til indholdet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kenny_d » lør mar 12, 2011 13:52

Hej Kim!

Super, det var enkelt, men nu flytter teksten sig over i næsten felt og lægger sig ind under + at der kommer nogle meldinger imellem mine afsnit som ikke skal være der. Se www.outstand1ng.dk/viden.html

Hilsen
Kenneth
kenny_d

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 12, 2011 14:38

Du har ikke fået fjernet højden på #content. Tjek evt. om du har fået uploaded css-filen efter ændringen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne