Thunderbird og Google Chrome

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird og Google Chrome

Indlægaf mads » søn mar 13, 2011 9:28

Hej Forum

Jeg bruger Mailprogrammet Thunderbird Version 3.1.9 og har skiftet standard Browser fra Firefox til google Chrome ver 10.0.648.133.
Det plejer at være sådan at når jeg klikker på et Hyperlink i Thunderbird startede Firefox automatisk op på den pågældende hjemmeside. Nu sker der ingenting.
Jeg har gennemgået de forskellige indstillingsmuligheder i Thunderbird men kan ikke lige se hvordan jeg kan få fortalt at den skal åbne op i Chrome.
Er der nogen der kunne have et bud på hvad der kan gøres

Hilsen
Mads
mads

Re: Thunderbird og Google Chrome

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 13, 2011 10:21

Det er ikke en indstilling i Thunderbird eller Chrome. Det er dit styresystem, der bestemmer, hvad links skal åbnes i. Du skal altså have fortalt din Windows eller Ubuntu, eller hvad du nu bruger, at links til hjemmesider skal åbnes i Chrome.

Chrome indeholder sikkert en funktion, hvor du kan vælge, at programmet skal sætte sig selv som standardprogram til hjemmesidelinks. Du kan først prøve, om det vil gøre en forskel. Men det er ikke altid det virker, når man ændrer standardprogram på den måde.

Hvis det ikke virker, og hvis du bruger Windows, kan du bruge denne fremgangsmåde:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Fire ... ardbrowser
Det er samme fremgangsmåde, uanset om man bruger Firefox eller Chrome.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf mads » søn mar 13, 2011 11:34

Hej igen

Jeg har gjort som anvist men det virker stadig ikke......????

Mads
mads

Indlægaf mads » søn mar 13, 2011 12:18

Hej Kim

Jeg har lige installeret ThunderBrowse og nu virker det igen: Når jeg Hyperlinker åbner det op i Chrome; mærkeligt for jeg har ikke haft ThunderBrowse installeret tidligere.

Hilsen
Mads
mads

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne