Hastighed/FireFox

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hastighed/FireFox

Indlægaf Ulrik3400 » man mar 21, 2011 8:09

Hej

Jeg har haft lidt problemer en ustabil FireFox (3.6.15)

Når jeg kører TDC Hastighedstest er der mega stor forskel, i Explorer leveres 9,6 mbit hvilket er optimalt da jeg har bestilt 10 mbit.
En tilsvarende hastighedstest med FireFox som browser ligger hastigheden under 3 mbit.
Kan det virkelig passe og hvad kan være forklaringen? (målingen er foretaget under samme betingelser)

mvh Ulrik Haslund
Ulrik3400

Re: Hastighed/FireFox

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 21, 2011 10:47

Hvordan har du målt?

Hvis du kun har målt en enkelt gang eller to, skal du lige være opmærksom på, at der kan være forskel på belastningen på din computer eller linje, eller på den server som du måler op mod.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Ulrik3400 » man mar 21, 2011 12:09

Jeg har målt flere gange og på forskellige tidspunkter, også når ingen andre benytter nettet.
Det er en trådløs forbindelse, men det er jo ens for de 2 browsere
Jeg har da tænkt mig at måle igen med LAN stik og se om det ændre noget.
Min computer sprit ny så det er jo ikke problemet.......

Kan nu se i start menuen at FireFox er sat til at kører i fejlsikret tilstand!!!!!

Er ellers rigtig glad for FireFox men det er slut nu!
Ulrik3400

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 21, 2011 13:02

Ulrik3400 skrev:Er ellers rigtig glad for FireFox men det er slut nu!

Fordi du måske har et defekt måleapparat?

Du svarede ikke på, hvordan du har målt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Ulrik3400 » man mar 21, 2011 14:38

Ups! TDC hastighedstest.
Ulrik3400

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 21, 2011 19:09

Hm, det står der jo også i dit første indlæg, hvilket jeg har overset, undskyld.

Er du kunde hos TDC? Der er rigtig mange ting, der kan påvirke hastigheden i sådan en test, bl.a. hvis man ikke er kunde hos det selskab, hvor man tester. De 9,6 er for øvrigt mere, end du kan få på en 10 Mbit-linje. Men TDC leverer vist også op til 20 Mbit på alle linjer.

Hvis du vil lave en bedre test, så henter du en stor fil på nettet. Helst hos internetudbyderen selv. Den bør så hentes 2-3 gange med hvert program, hvorefter der udregnes et gennemsnit for downloadtiden. Jeg vil blive meget overrasket, hvis der vil være forskel på Firefox og Internet Explorer i en sådan test.

Hvis udbyderen ikke selv tilbyder sådan en stor test-fil, kan du hente et stort program som fx OpenOffice. Her er der dog en risiko for, at andre parametre vil spille ind.

Men bortset fra al hastighedsmåling, så er det bedste nok at vurdere, om du kan mærke nogen forskel, når du surfer. Det er trods alt det, en browser først og fremmest er beregnet til.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf linux-abc.dk » man mar 21, 2011 19:24

Det vil måske også være bedre med en "uvildig" tester :wink: Hvad med at prøve Speedtest i stedet :?:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Indlægaf Ulrik3400 » man mar 21, 2011 20:30

Er du kunde hos TDC? Der er rigtig mange ting, der kan påvirke hastigheden i sådan en test, bl.a. hvis man ikke er kunde hos det selskab, hvor man tester. De 9,6 er for øvrigt mere, end du kan få på en 10 Mbit-linje. Men TDC leverer vist også op til 20 Mbit på alle linjer.

Jeps er kunde hos tdc, ved godt at man skal regne med noget lavere hastighed men jeg er vist bare heldig.
Men bortset fra al hastighedsmåling, så er det bedste nok at vurdere, om du kan mærke nogen forskel, når du surfer. Det er trods alt det, en browser først og fremmest er beregnet til.

Ja det var også det der var problemet.
Som jeg også sker så jeg senere at FireFox til syneladende kørte i fejlsikret tilstand, det sås i bjælken øverst oppe i billedet, har nu af- og geninstaleret FireFox og kørt Speedtest og TDC og alt er ok med samme gode resultat :D
Ulrik3400

Tilbage til Hjælp til alt