browserhistorie i firefox

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

browserhistorie i firefox

Indlægaf erik » søn apr 24, 2011 10:43

Jeg bruger Firefox. Når jeg eks. søger på Elgiganten, i søgefeltet midt på siden, går ind på deres side og ud igen. Næste gang jeg skriver Elgiganten, så er siden markeret med rødt. Det er alle de sider jeg tidligere har besøgt.
Jeg har slettet browserhistorie, kørt ccleaner, men det er stadig det samme.
Hvordan sletter jeg, så jeg ikke kan se de sider jeg tidligere har besøgt?
Det er det samme med alm. google søgninger.
XP, office 2010
erik

Re: browserhistorie i firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 24, 2011 11:01

Jeg er nødt til lige at spørge lidt ind til de røde links. Er du farveblind? Besøgte links er normalt ikke røde, så enten beskriver du farven forkert, eller også har du noget (fx en udvidelse), der farver linkene røde.

Eller det er måske slet ikke linkene, der er røde, men en anden form for markering?

Har du mulighed for at tage et skærmbillede og poste det? Du kan bruge denne vejledning til at poste billeder:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Hvor ... et_billede
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf erik » søn apr 24, 2011 11:19

Jeg ved ikke helt om dette virker. Hvis det gør, så er det første punkt med Elgiganten det drejer sig om.
Vedhæftede filer
Unavngivet.jpg
erik

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 24, 2011 12:11

Det kan så tyde på, at du ikke har fået tømt historikken alligevel. Jeg ved ikke, hvad du har gjort sidst, men prøv dette:
Funktioner => Ryd nylig historik => brug rullemenuen til at vælge, hvor lang tids historik, du vil slette. Du kan desuden vælge enkelte dele af historikken via knappen Detaljer, der åbenbarer en liste, hvor du kan vælge /fravælge fx cookies, login, filhentningshistorik m.m.

Hvis du tidligere slettede via denne dialogboks, så klik på Detaljer i boksen, og tjek, om der er flueben ud for Browser- og filhentningshistorik. Det skal der være - fjern evt. de andre flueben, hvis du ikke vil have slettet de andre data.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf erik » søn apr 24, 2011 12:20

Det er prøvet. Der er flueben i alle stederne. Det er desværre bare det samme. Der er slettet under historik. Der er slettet alle de koder som ikke bruges. Siden er bare stadig markeret.
erik

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 24, 2011 13:02

Kan du se nogle gemte sider i historik-vinduet (Historik => Vis historik), efter du har benyttet ovennævnte metode til at slette historik?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn apr 24, 2011 13:10

Hej erik og Kim

Farven på besøgte links er en af de ting der afslører, at du har besøgt den pågældende side noget er, at Google gemmer din søgehistorik. Den viser hvornår du senest har besøgt en side og hvor mange gange.
Det første kan du løse ved at skrive about:config i adresselinjen og trykke på enter. Tryk på knappen 'Jeg lover at være forsigtig'. Hvor der står 'Filter:' skriver du layout.css.visited_links_enabled nedenunder er der nu kun den linje tilbage. Dobbeltklik på værdien true så den ændres til false.
Mht. Google. På siden so du viser i billedet står der 'Weboversigt'. Åbn den og 'Ryd hele webowersigten'. Vælg også 'Stands midlertidigt'.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf erik » søn apr 24, 2011 13:32

Det var lige hvad jeg manglede. Nu er siderne ikke markeret mere.
Tak for hjælpen. Erik :
erik

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 24, 2011 14:26

Vær lige opmærksom på, at løsningen i about:config kun fjerner symptomet. Hvis det er fordi, du ikke bryder dig om farveændringen, er det fint nok. Men hvis du vil forhindre andre i at se, hvilke sider du har besøgt, er dette ikke nok.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne