thunderbird import af flere outlook-identiteter

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: thunderbird import af flere outlook-identiteter

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons maj 11, 2011 3:08

Problemet er, som du også er inde på, at filsystemet er forskelligt fra PC til Mac. Derfor kikser det, når der er henvisninger til C-drevet i prefs.js-filen, og du netop ikke har et C-drev på en Mac.

Det er muligt at rette i filen, men som du har erfaret, er det ikke helt nemt at vide, hvad der skal rettes. Så den nemmeste løsning er, som du også er inde på, at oprette dine konti på Mac'en og så blot overføre selve mailene fra den gamle profil.

Det vil sige:
1. Opret dine konti i Mac'en - vær opmærksom på, at du ikke får hentet mails - de vil blive slettet ved den efterfølgende flytning af de gamle mails!
2. Luk Thunderbird
3. I profilen findes en mappe med navnet Mail (tjek evt. denne side). Kopier nu mappen fra Windows-profilen over på Mac'en, hvor den skal erstatte den tilsvarende mappe i Mac-profilen.
4. Start Thunderbird, og dine mails nu gerne skulle være på plads.

Thunderbird skal ikke blive så langsom, som du har oplevet. Skulle det ske en anden gang, eller hvis nissen flytter med til Mac'en, så sig til. Problemet kan rettes.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors maj 12, 2011 1:08

Det tog sin tid, men det lykkedes. Jeg oprettede først div. 'identiteter' - dernæst flyttede jeg 'Mails' over - selvfølgelig forkert i første runde, men i anden lykkedes det. Men.....jeg kunne jo se, at alle 'mappehenvisninger' var forkerte, og det var noget af et arbejde at få byttet rundt på dem - dertil brugte jeg som 'pause' de mapper, som var oprettet, da jeg oprettede de forskellige konti - og så gik det.
Så nu er de der - tror jeg da nok - ligger pænt i deres respektive mapper - og jeg kan hente og sende post - det tog også lidt tid at fikse, men jeg fandt min fejl.
Nu mangler jeg så bare at finde ud af, hvordan jeg får forstørret indholdet, da det er lidt for småt til mine halvgamle øjne! Har du et tip til det?
Gæst

Indlægaf Gæst » tors maj 12, 2011 1:08

Det tog sin tid, men det lykkedes. Jeg oprettede først div. 'identiteter' - dernæst flyttede jeg 'Mails' over - selvfølgelig forkert i første runde, men i anden lykkedes det. Men.....jeg kunne jo se, at alle 'mappehenvisninger' var forkerte, og det var noget af et arbejde at få byttet rundt på dem - dertil brugte jeg som 'pause' de mapper, som var oprettet, da jeg oprettede de forskellige konti - og så gik det.
Så nu er de der - tror jeg da nok - ligger pænt i deres respektive mapper - og jeg kan hente og sende post - det tog også lidt tid at fikse, men jeg fandt min fejl.
Nu mangler jeg så bare at finde ud af, hvordan jeg får forstørret indholdet, da det er lidt for småt til mine halvgamle øjne! Har du et tip til det?
Gæst

Indlægaf Gæst » tors maj 12, 2011 1:21

PS: jeg har ikke fået mine adresser med over - kan man det, eller skal man bare opbygge en ny? Det betyder jo ikke så meget, da man altid kan finde en mailadresse i en gl. mail.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 12, 2011 11:35

Forstørrelse af tekst: Tryk på tastaturgenvejen Ctrl + +(plustasten)
Eller brug menuen Vis => Zoom => Zoom ind.

Du kan flytte adressebogen til den nye profil ved at kopiere filen abook.mab og andre mab-filer fra den gamle profil til den nye.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » fre maj 13, 2011 9:50

Desværre virker Ctrl, Alt eller 'Æble' + +(plus) ikke på oversigtsskærmen (indbakke fx) - kun i den enkelte mail. Man kan også se, at 'Vis -> Zoom er inaktiv.
Der er måske ingen muligheder :-(
Gæst

Indlægaf Gæst » fre maj 13, 2011 9:51

PS: Den langsomme nisse er ikke flyttet med :-)
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 13, 2011 14:37

Det er muligt at ændre stort set alt, der har med brugerfladen at gøre i Thunderbird. Nogle ændringer er bare mere nørdede end andre.

Hvis du har samme problem i andre programmer, vil det være nemmest at ændre størrelse i dit styresystem. Hvis du kun har problemet i Thunderbird, kan du ændre tekststørrelsen i filen userchrome.css, det er dog noget nørdet.

Hvis du kan engelsk kan du prøve at tjekke denne side, hvor der er nævnt nogle ting, du kan ændre i userchrome:
http://eriwen.com/css/tweaking-thunderbirds-chrome/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » lør maj 14, 2011 13:40

Jeg har kun problemet i Thunderbird - men jeg tror, at det bliver lidt for nørdet.
Tak for tipsene - jeg er meget glad for, at jeg fik flyttet det hele - og jeg er glad for, at nissen ikke flyttede med, så nu er programmet dejligt hurtigt :-)
Gæst

Indlægaf Gæst » tors maj 19, 2011 19:00

Løsning funder !

Det kan lade sig gøre at forstørre TB's vindue, men det kan ikke gemmes. Man skal holde Ctrl-tasten nede samtidig med at man scroller med to fingre på mouse-padden - på den måde kan man forstørre, hvad der er en stor fordel, hvis man skal checke sine mails :-)
Gæst

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt