Oprette systemrep-disk i Win7

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Oprette systemrep-disk i Win7

Indlægaf Simdk » søn jun 19, 2011 14:23

Jeg har netop købt en Acer pc med install af Win7-Home Premium (64bit).
Jeg vil oprette en Systemreperationsdisk men denne funktion er nedtonet så det lader sig ikke gøre.
Spørgsmålet er, om det er en bug eller om jeg skal affinde mig med denne(vigtige) manglende funktion.

Jeg har desuden købt Win7 - Home Premium (32bit) i 'løs' vægt og denne er noget forskellig fra den der fulgte med maskinen.
På den version i 'løsvægt' kan jeg godt oprette den ønskede systemreperationsdisk, så spørgsmålet er nu, hvorfor på den ene men ikke på den anden??
Hvordan ser man forskel på Home Premium når der findes op til i hvert fald 3 forskellige versioner der altså hedder det samme?
En kammerat har også en Home Premium der igen ser anderledes ud ifht de to jeg nu har.
Forvirrende - Ja, mon ikke!
Kan nogen hjælpe?
Simdk

Re: Oprette systemrep-disk i Win7

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 19, 2011 15:47

De forskellige udgaver af Windows skyldes måske, at de to er specielt tilrettede versioner fra PC-producentens side. Det er ikke usædvanligt, at de gør det. Den tredie, som du har købt som en fuld version, er så den "rigtige" version.

Med hensyn til den manglende mulighed for at oprette en systemreperationsdisk så kan det være fordi, producenten ikke har afsat et ekstra drev på harddisken til dette. Du får nok det bedste svar - og måske også en løsning på problemet - ved at henvende dig til sælgerens support-tjeneste.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Oprette systemrep-disk i Win7

Indlægaf Simdk » søn jun 19, 2011 17:42

Kim Ludvigsen skrev:De forskellige udgaver af Windows skyldes måske, at de to er specielt tilrettede versioner fra PC-producentens side. Det er ikke usædvanligt, at de gør det. Den tredie, som du har købt som en fuld version, er så den "rigtige" version.

Med hensyn til den manglende mulighed for at oprette en systemreperationsdisk så kan det være fordi, producenten ikke har afsat et ekstra drev på harddisken til dette. Du får nok det bedste svar - og måske også en løsning på problemet - ved at henvende dig til sælgerens support-tjeneste.

Tak for svar, men den mulighed for at oprette systemrep.disk er kun til brænding på en dvdskive, så det er ikke meningen at der skal afsættes hd-plads. Jeg må se om jeg kan komme videre med spørgsmålet.
Simdk

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne