Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird

Indlægaf Peter A. » tors jun 30, 2011 13:12

Jeg har fået problemer med Thunderbird -igen.
Den går i stå når jeg skal hente mails (imap hos one.com).
Sidst det skete fulgte jeg rådet om at optimere mapperne og det virkede.
Denne gang virker det ikke.
Peter A.

Re: Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 30, 2011 13:56

Du får ikke en fejlmeddelelse?

Nogle gange skal man lige genstarte Thunderbird efter optimering af mapper. Og nogle gange skal man lige gentage optimeringen et par gange.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Peter A. » tors jun 30, 2011 14:52

'Forbindelsestiden til serveren er udløbet'

Ja, jeg har prøvet at optimere et par gange på hver mappe. Problemet begynder med at jeg nok godt kan sende en mail, men får fejlmedd. at den ikke kan kopiere til sendt-mappen eller kladde-mappen. Nu er den tilsyneladende gået helt i baglås, for tb opdaterer ikke læste mails og trækker heller ikke nye mails ind.
Peter A.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 30, 2011 17:51

Peter A. skrev:'Forbindelsestiden til serveren er udløbet'

Den fejlmeddelelse har ikke noget med optimering af mapper at gøre. Den kommer typisk, hvis der er problemer med netværket, enten i form af en ustabil forbindelse (ses mest ved trådløst internet), eller hvis mailserveren ikke svarer.

Peter A. skrev:Ja, jeg har prøvet at optimere et par gange på hver mappe. Problemet begynder med at jeg nok godt kan sende en mail, men får fejlmedd. at den ikke kan kopiere til sendt-mappen eller kladde-mappen.

Den manglende kopiering kan til gengæld godt skyldes behov for optimering, men kan dog også have andre årsager. Har du tjekket, om mailene alligevel er blevet kopieret trods fejlmeldingen?

Peter A. skrev:Nu er den tilsyneladende gået helt i baglås, for tb opdaterer ikke læste mails og trækker heller ikke nye mails ind.

Prøv lige at starte Thunderbird i fejlsikret tilstand for at se, om det gør nogen forskel på dette problem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne