Galleri i kompozer?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Galleri i kompozer?

Indlægaf MariaH » fre jul 01, 2011 22:25

Jeg har forsøgt at lægge et galleri (jAlbum) ind i den skabelon, som jeg bruger til hjemmeside. Men der sker et eller andet så det hele går galt.

Er der nogen som kender jAlbum og som måske kan guide mig til hvordan jeg gør?
MariaH

Re: Galleri i kompozer?

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 02, 2011 2:04

Kan du fortælle nærmere, hvad du har prøvet? Og også gerne give os et link, hvis du har lagt siden op på nettet.

JAlbum laver normalt selvstændige album, som du skal placere i en undermappe, hvor du så kan linke til albummet fra din almindelige side - og linke tilbage fra albummet til den almindelige side. Hvis du forsøger at placere albummet inde på din side, fx med din menu på siden, så er det vist ikke så let.

Det skal lige siges, at det er nogen tid siden, jeg sidst har leget med programmet, så jeg ved ikke, om det efterfølgende er blevet lettere at sammensmelte album og den almindelige hjemmeside.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf MariaH » lør jul 02, 2011 6:22

Jeg har prøvet at tage det meste af kildekoden og lagt ind hvor jeg sådan mente det skulle i min skabelon. Men der kom kun en masse tekst.

Jeg har ikke lagt siden op, da jeg har slettet det igen, fordi det blev noget l*rt :(

Kim, det er samme side som den kalender du har set, hvor der ikke kunne rettes i.
I galleriet har jeg bare slettet de der notespapirer som skulle indeholde iFrames.
MariaH

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 02, 2011 8:32

MariaH skrev:Jeg har prøvet at tage det meste af kildekoden og lagt ind hvor jeg sådan mente det skulle i min skabelon. Men der kom kun en masse tekst.

Medmindre der står noget i det valgte album om, at du kan gøre noget i den stil, så kan du ikke. Album består typisk af en række filer, som er afhængige af hinanden, så hvis du bare kopierer noget fra en af dem, vil det ikke virke.

Nu er det som sagt længe siden, jeg har leget med JAlbum, men dengang var det temmelig nørdet at rette noget manuelt i et album, og hvis man så tilføjede et nyt billede, skulle man starte forfra. Jeg mener efterfølgende at have set, at man i nogle albums kan indsætte sit eget sidehovede, fx i form af en menu, det er nok den vej, du skal. Og ellers er løsningen at lave almindelige links mellem albummet og hjemmesiden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf MariaH » lør jul 02, 2011 8:49

Hvad galleri kan så bruges, som jeg kan sætte ind i min skabelon, så alle sider er ens? - Jeg kiggede på nogle, men der står det på engelsk, og jeg har desværre meget svært med at læse engelsk og forstå hvad der står :-(
MariaH

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 02, 2011 9:03

Jeg har desværre ikke tid til at gennemgå de forskellige albums. Måske der findes andre muligheder end JAlbum, hvor det er nemmere at indsætte billederne i dine egne sider.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne