Publisher fil til billede

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Publisher fil til billede

Indlægaf Ulrik3400 » ons jul 13, 2011 10:30

Hej

Jeg laver nogle etiketter i Publisher og vil gerne bruge dem på min hjemmeside.
Funktionen "gem som" giver forskellige muligheder for formater, og jeg har prøvet en del forskellige, bla JPEG format.
Uanset hvilken billedfil type jeg vælger, bliver reslutatet meget grynet billedet kommer på hjemmesiden.
Filerne er i forvejen ikke ret store, orginale er de ca. 350 kb men i JEPG format bliver de barberet ned til 35 kb.
Er der noget jeg kan gøre for at ændre det?

mvh Ulrik
http://www.skurbryggeriet
Ulrik3400

Re: Publisher fil til billede

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 13, 2011 11:40

Er det fotografier eller grafik?

Hvis det er grafik, så prøv at se, om du kan gemme i formatet PNG. Det er et tabsfrit format.

Hvis det er fotografier, er JPG (JPEG) det bedste. Det er et format, der komprimerer billeder, så de fylder mindre. Dette medfører tab af kvalitet, som du også har oplevet det. Du kan i de fleste programmer selv vælge, hvor meget der skal komprimeres, så prøv at lege med dine indstillinger i Publisher - sandsynligvis i Gem-dialogboksen. Her skal du så vælge en mindre komprimering, end der i øjeblikket er valgt. 100% er normalt ingen komprimering, og så plejer 85% at være fint til dette brug.

Hvis du ikke selv kan bestemme komprimeringen, så eksporter til PNG, TIFF eller et andet tabsfrit format, og brug så et billedbehandlingsprogram til at konvertere til JPG samtidig med, at du her vælger en passende komprimering.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt