teste backup af Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

teste backup af Thunderbird

Indlægaf bof » tors jun 02, 2011 11:22

Hej
jeg har ved hjælp af Mozbackup 1.5.1 lavet en backup af min profil i Thunderbird. Den har kaldt sig selv default.
I Ludvigshjørne anbefales at man prøver at se om backuppen virker ved at lave en test og for ikke at få overskrevet den originale anbefales at man

Klik på Ny profil, angiv et profilnavn, og klik på OK. Klik på Genopfrisk for at få vist den nye profil på oversigten.

altså jeg klikker på ny provil, angiver "test", klikker ok og genopfrisk. Men der kommer ikke noget nyt op under oversigten når jeg gør ovenstående.
hvad går galt?

Jeg har prøvet både den danske og den engelske udgave af Mozbackup 1.5.1

med venlig hilsen Bo
bof

Re: teste backup af Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 03, 2011 21:18

Jeg har desværre ikke umiddelbart mulighed for at tjekke, om der skulle være ændret på profil-funktionen i den nyeste version af MozBackup, så jeg tør ikke sige, hvad der går galt. Dog lige for at være sikker. Du angiver vel navnet test og ikke "test"? Altså uden gåseøjne. Jeg kan nemlig forestille mig, at gåseøjne i navnet vil kunne drille.

Prøv evt. med et helt andet navn til den nye profil.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bof » lør jun 04, 2011 10:23

Hej Kim

Tak for svar!
Ja, jeg skriver test uden " omkring. Jeg har nu prøvet at oprette en ny profil. Først med navnet "Kim" siden med "Peter" (begge uden " omkring) og ingen af dem kommer op når jeg genopfrisker.
Har du flere bud? Evt en anden måde man kan se om backuppen fungerer? Jeg ville rigtig gerne være sikker på jeg reelt har gemt min postkasse i en brugbar form.

med venlig hilsen
Bo
bof

Indlægaf Jan Krag » lør jun 04, 2011 16:01

Hej
Det er jo muligt, at jeg misforstår, men det må være i Thunderbird, at man opretter en ny profil, og i den nye profil i Thunderbird, gendanner kopi'en fra MozBackup, for at se om den er i orden - at der er hvad der skal være.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 06, 2011 10:21

Jan, det skulle være muligt at oprette en ny profil direkte i MozBackup, men det virker tilsyneladende ikke, se nedenfor.

Bo, jeg har lige foretaget en lettere test på en Windows-computer. Dog ikke med Thunderbird, men med Firefox, men mon ikke forskellen er ens.

Jeg kan bekræfte problemet med ikke at kunne oprette en ny profil i MozBackup. Du kan teste ved at oprette en ny profil i Thunderbird i stedet, start Thunderbirds profilmanager:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... anager.php
og brug den til at oprette en ny profil. Du kan efterfølgende se profilen i MozBackups oversigt over profiler.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man jun 06, 2011 10:56

Jeg kan godt få det til at virke i min version 1.5.1.
Man kan kun oprette en ny profil hvis man har valgt handlingen "Genindlæs en profil", ikke hvis man har valgt "Backup af profil".
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 06, 2011 11:03

Underligt, jeg havde også valgt genindlæs, men profilen blev ikke oprettet. Der er til gengæld ikke noget problem, når jeg opretter en profil direkte i programmets profilmanager. Jeg gjorde dette mens, MozBackup var åben, og efter oprettelsen af profilen i Firefox kunne jeg klikke på genopfrisk i MozBackup, og profilen blev så synlig på oversigten.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man jun 06, 2011 11:12

Hej Kim og andre

Beklager
- Jeg var desværre et nummer for hurtig på tangenterne. Jeg kan heller ikke få det til at fungere. :cry:
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf bof » tirs jun 07, 2011 13:41

Hej og tak for hjælpen.
Problemet var at jeg ville være sikker på at min kalender med aftaler + adresser var intakte efter et (forhåbentlig aldrig forekommende) eventuelt nedbrud. Det har jeg nu konstateret i hvert fald så langt at det jeg lagde ind i min test også kom op når jeg genindlæste den ... så bør jeg vel føle mig tryg :-0
Men det er sgu da lidt omstændigt at man må hele den vej rundt, ikke mindst fordi jeg måtte installere lightning + lægge email adresser i min test profil. Jeg føler mig snart som edb-nørd (noget jeg langt fra er).
MEN SUPER MEGET TAK FOR HJÆLPEN!
Bo
bof

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 07, 2011 14:35

Rart at høre, at du fik tjekket - og også rart at høre, at kalenderdata gemmes, så ved jeg/vi det til en anden gang.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Morten_1 » ons jul 20, 2011 6:34

Im trying to use the backup from my data partition with no luck the mails are not to be found anywhere?
Morten_1

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 20, 2011 8:25

Hvad sker der, når du prøver at gendanne dine data, får du fejlmeddelelser, eller ser det ud som om, alt gendannes?

Prøv at tjekke, om du har flere profiler, og om du har fået gendannet dine data i den rigtige profil. Tjek evt. denne guide til profilmanageren:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... anager.php
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Morten_1 » ons jul 20, 2011 12:14

Jeg lavede mit backup før jeg geninstalleret xp sp3.

Kan jeg stadig bruge mit backup?
Morten_1

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 20, 2011 16:08

Du svarede ikke på mit spørgsmål. Og du har heller ikke fortalt, om du har tjekket, om der er flere profiler i Thunderbird.

Og nu bliver jeg i tvivl om, hvorvidt du har brugt MozBackup eller et andet program til at lave backup, så fortæl også lige, hvordan du har lavet din backup. Og også hvordan du forsøger at gendanne den.

Hvis du har fået taget en korrekt backup, så skal det også nok lykkes at få den gendannet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Morten_1 » tors jul 21, 2011 6:36

Der sker intet, og Jeg for ingen fejlmeddelelser, men det ser ud som alt gendannes.

Undtagen

Sidebars
User Styles
Extensions

Saved from details
Downloaded file list
Cache

I bunden er der text der siger "Unknown" Files"

De indefolder
about.map
history.map

Der kun en profil i profilmanageren,

Ja jeg har brugt MozBackup til at lave backup.

Jeg havede først geninstillede xp og downlowned de få mail der låg oppe på serveren, og derefter geninstillede jeg MozBackup. Så overskrev de gamle profiller i mappen over fra data partitionen til MozBackup under Dokumenter på c partitionen.

Jeg brugt din guide på din hjemmeside.
Morten_1

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne