Flere mailadresser i Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Flere mailadresser i Thunderbird

Indlægaf Sv.Åge » tors feb 01, 2007 9:50

Hej Kim

Jeg har et lille, men irreterende problem.

Jeg har flere adresser ved samme udbyder, på samme konto.
Derved får jeg jo selvsagt de samme serverinstillinger ( navn ) og jeg har samme brugernavn og adgangskode.

Så er det ,at jeg ikke i Thunderbird, kan få accept fra programmet til at have samme server til 2 konto. Thunderbird laver så det ene servernavn om fra POP3 til POp3 og så vil serveren ikke godkende adgangskoden :D

Hvad gør jeg ?

Mvh.
Sv.Åge
Sv.Åge

Geografisk sted: Strandby

Re: Flere mailadresser i Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 01, 2007 11:14

Sv.Åge skrev:Jeg har flere adresser ved samme udbyder, på samme konto.

Så er det ,at jeg ikke i Thunderbird, kan få accept fra programmet til at have samme server til 2 konto.

Det skal du heller ikke. De to konti vil begge hente fra samme mailboks hos udbyderen, og hvis endelig du kunne få det til at virke, så ville det ikke være særlig praktisk. Den konto, der først henter, får nemlig mailene til begge konti.

I stedet skal du kun oprette den ene konto i Thunderbird, og så skal du sortere mailene ud til forskellige mapper ved hjælp af filtre:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... iltre.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Sv.Åge » tors feb 01, 2007 12:27

Hej igen

Den del er jeg med på :D

Mit problem er at få de 2 forskellige adresser på som afsender, når jeg kun har den ene konto.

Mvh.
Sv.Åge
Sv.Åge

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 01, 2007 12:50

Sv.Åge skrev:Mit problem er at få de 2 forskellige adresser på som afsender, når jeg kun har den ene konto.

Ok, den klarer vi nemt:
Klik på menupunktet Funktioner => Kontoindstillinger => markér servernavnet i oversigten til venstre => klik på knappen Rediger identiteter nederst til højre => Tilføj => udfyld med de ønskede oplysninger => OK => OK => OK (for at lukke alle vinduerne).

Når du skriver en ny mail, kan du vælge afsender i rullemenuen ud for Fra. Når du svarer på en mail vil Thunderbird automatisk vælge den afsender som mailen var sendt til.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Sv.Åge » tors feb 01, 2007 13:06

Mange Tak Kim

Det virker jo perfekt :lol:

Mvh.
Sv.Åge
Sv.Åge

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne