Hyperlink i Thunderbird 5.0

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hyperlink i Thunderbird 5.0

Indlægaf mads » fre jul 15, 2011 18:55

Hej igen

Jeg har Thunderbird version 5.0 og i den tidligere version var det sådan at når jeg aktiverede et Hyperlink i en mail, ja så åbnede browserede (Firefox naturligvis :)) op med den pågældende hjemmeside. Det sker ikke mere. Kan denne funktion aktiveres igen?

Hilsen
mads
mads

Re: Hyperlink i Thunderbird 5.0

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 15, 2011 20:44

Funktionen findes i dit styresystem. Det er dog muligt at aktivere den fra Firefox: Firefox-knappen => Indstillinger => Avanceret => fanen Generelt => Undersøg altid ... Sæt flueben, hvis det ikke er der, og prøv at klikke på knappen Undersøg nu.

Hvis dette ikke hjælper, kan du angive Firefox som standardprogram i dit styresystem. Det er lidt forskelligt, hvordan dette gøres, så fortæl lige, hvilket styresystem og version du bruger, fx Windows XP, Windows 7 eller Ubuntu 11.4.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » lør jul 16, 2011 5:17

Hej igen

Det var ikke tilstrækkeligt, Firefox var allerede sat som Standard Browser.
Mit styresystem er Windows XP Home edition.

Venlig hilsen
mads
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 16, 2011 8:20

Ok, så må du Windows-vejen:

Start => Angiv programadgang og -standarder => Mærke ud for Brugerdefineret => klik evt. på rulle ud-knappen til højre => Mærke ud for Mozilla Firefox og flueben ud for Giv adgang til dette program.

Hvis du ikke har Angiv programadgang og -standarder liggende under startknappen (til højre ved Kontrolpanel), så klik på Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer => knappen Angiv programadgang og -standarder til venstre i vinduet, og så ellers som ovenfor.

Hvis det stadig ikke virker, så prøv at vælge et andet program, fx Internet Explorer. Test om det virker der, og skift så indstillingen tilbage til Mozilla Firefox. Genstart evt. computerne efter valgene. Det burde dog ikke være nødvendigt med en genstart.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf mads » tors jul 21, 2011 6:25

Hej igen

Jeg har været på ferie til igår derfor først tilbagemelding idag: Nu virker det igen, tak for hjælpen. Jeg mister ofte orienteringen når der er tale om disse ting for jeg mener at det først helt kom iorden da jeg i Thunderbird var inde i Indstillinger - vedhæftede filer, hvorefter jeg slettede en Handling tilknyttet Mailbox således at handlingen for en vedhæftet fil under mailbox nu er Firefox hvis det giver nogen mening?

Mvh
Mads
mads

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 21, 2011 8:20

Nej, jeg tror du blander en indstilling i Thunderbird og Firefox sammen. Når det gælder links i Thunderbird, er det udelukkende indstillingen i styresystemet, der har betydning. Den indstilling kan man så sædvanligvis angive i enten Thunderbird eller i styresystemet.

Den handling, du snakker om, kan man til gengæld vælge i Firefox, og den gælder links til en mailadresse.

Ligesom links til en hjemmeside styres af styresystemet, så styres links til en mailadresse også af styresystemet. Og det var helt fint i gamle dage, hvor man altid ville have åbnet maillinks i sit mailprogram. Men i dag bruger mange webmail, hvor de læser mailene i browseren i stedet for i et mailprogram. Firefox gjorde det derfor muligt at omdirigere maillinks til en hjemmeside, fx Hotmail eller GMail i stedet for et mailprogram. Og lige netop den omstilling klares ved at angive en handling for maillinks i Firefox' indstillinger.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne