af mads » søn jul 24, 2011 8:47
Hej igen
Mine mails (og adressebog) er fundet igen. Jeg gik ind i Thunderbird (ver. 5.0) - Funktioner - Kontoindstillinger - Lokale mapper - Gennemse; her ændrede jeg mappen fra Mail til Mails med undermapperne Archives.sbd og Inbox.sbd.
Jeg havde inden da forsøgt den vejledning du, Kim, havde give Morten:
"Find din backup-fil. Den har i øjeblikket filtypen pcv, den skal du omdøbe til zip, altså fx skal filnavnet:
Thunderbird 5.0 (da) - 2011-07-21.pcv
omdøbes til:
Thunderbird 5.0 (da) - 2011-07-21.zip
Hvis du ikke kan se filtyper, skal du ind og ændre i dine mappeindstillinger i Windows, ellers kan du ikke omdøbe filtypen.
Du kan nu pakke filen ud med et unzip-program. Find mappen Mail i de udpakkede filer, og i den - eller en af dens undermapper - skal du finde filerne, der hedder noget med Inbox, det er dem, der indeholder dine mails, som du lige om lidt skal kopiere over i en anden mappe.
Luk Thunderbird, hvis programmet ikke allerede er lukket - husk at kopiere dine mails i indbakken over i en ny mappe først.
Klik på Startknappen i Windows.
Klik på Kør.
Skriv: %appdata%\thunderbird\profiles og klik på OK
Åbn undermappen"tilfældigetegn".default
Åbn mappen Mails
Du skal nu finde filerne, der hedder noget med Inbox, ligesom du gjorde ovenfor. Flyt filerne ud på skrivebordet og flyt de udpakkede inbox-filer over i denne mappe. Luk alle mapperne.
Start Thunderbird, dine mails skulle nu gerne være på plads."
men det kunne jeg ikke til at fungerer, måske gjorde jeg det forkert.
"Heldet følger de dumme" og "Blind høne finder også et korn"
Mange hilsener
Mads