lydbøger i itunes

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

lydbøger i itunes

Indlægaf simon » lør aug 06, 2011 16:52

Jeg har et problemer med mine lydbøger i itunes.

Når jeg har konverteret mine filer/ lydbogsfiler i Itunes til lydbog opstår flere flg problemer.

1. Bogen starter et forkert sted
2. Filerne ligger ikke i rigtige rækkefølge
3. Filerne bliver døbt om - og det er klart det største problem:
Eks.:
Minette Walters Dævlens fjer (1).mp3
Minette Walters Dævlens fjer (2:)mp3
Minette Walters Dævlens fjer (3:)mp3
Minette Walters Dævlens fjer (4:)mp3
Minette Walters Dævlens fjer (5:)mp3
Minette Walters Dævlens fjer (6:)mp3
Minette Walters Dævlens fjer (7:)mp3
Minette Walters Dævlens fjer (8:)mp3

I 'bog -udgaven'' bliver det til:
Spor 01 Minette Walters
Spor 01 Minette Walters
Spor 01 Minette Walters
Spor 01 Minette Walters
Spor 01 Minette Walters
Spor 01 Minette Walters
Spor 02 Minette Walters
Spor 02 Minette Walters
Osv....

Bogen har jeg rippet fra cd-skiver, og som du kan se, lægger den spor fra hver disk sammen, og derefter alle spor 2 og så alle spor 3 og så fremdeles i det antal skiver bogen bestod af.

Det er meget indviklet at høre en bog på den måde ;-)

Hvorfor gør den sådan og hvad gør jeg for at få den til at holde op med det?

Venlig hilsen
Simon
simon

Re: lydbøger i itunes

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør aug 06, 2011 18:23

Jeg må erkende, at det er længe siden, jeg har brugt iTunes, så jeg har ikke styr på de nyere versioner. Men kan du ikke selv bestemme navnene på filerne, når du konverterer CD'erne? Det mener jeg da, at man kunne i gamle dage.

Prøv at klikke på det nye navn i oversigten og enten hold musen nede i et stykke tid eller tryk på F2, så vil jeg tro, navnet bliver muligt at redigere. Ellers prøv at tjekke, om du har mulighed for at omdøbe via et højreklik.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » lør aug 06, 2011 20:46

Problemet er når jeg lægger en lydbog ind som kommer fra en cd (og altså ikke en mp3).
Jeg kan sagtens omdøbe filerne når jeg ripper skiverne, problemet opstår når jeg lægger bogen ind i Itunes så jeg kan synkronisere med min ipod så forsvinder min omdøbning af filerne og alle spor 1 fra de forskellige skiver lægger sig efter hinanden, og så derefter alle spor 2 osv....

Det vil jo være helt uoverskueligt hvis jeg skal sidde og omdøbe fx. 285 filer manuelt efter de er kommet i itunes.
Det vil også være helt umuligt at finde ud af hvilken fil der er cd 1 spor, 1 cd 1, spor 2, cd 1, spor 3 osv....

Så mit problem er at få lydbøger fra cd'er til itunes så de kan synkroniseres med min ipod.

Vh
Simon
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør aug 06, 2011 21:44

Nå, sådan. Jeg troede, det var ved ripningen, det gik galt.

Der er vist ikke så meget at gøre med hensyn til navnene, men du kan måske bruge en alternativ metode til at tilgå lydbøgerne. Jeg fandt denne side med hjælp til lydbøger og iTunes:
http://aldoblog.com/audiobooks/itunes/f ... questions/

Og spørgsmål 13 handler netop om dit problem:
http://aldoblog.com/audiobooks/itunes/f ... tions/#q13

Her fremgår det, at hvis du går ind via Genre => Lydbøger [1] i stedet, så skulle du kunne se en oversigt efter forfatter/titel, så du dermed får adskilt de forskellige lydbøger.

[1] Mit gæt på menupunkterne på dansk, de engelske menupunkter er Genres => Audiobooks.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt