Fjerne et ukendt program = My Program 1.5

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Fjerne et ukendt program = My Program 1.5

Indlægaf Berndt » tors aug 18, 2011 22:37

Jeg har gennemgået mine programmer for at luge lidt ud i dem => Fjern eller rediger et program.
Derved stødte jeg - lige under Mozilla Thunderbird (6.0) - på et program, som jeg ikke kan genkende:
My Program 1.5 - My Company, Inc. - dateret 12.08.11.

Jeg højreklikkede på programmet, valgte fjern, men fik så følgende besked (med mærkelig stavning og overskriften på tysk: Interner Fehler): Cannot find utCompiledCode record for this version of the installer.

Hvad drejer det sig mon om? - Hvordan får jeg programmet fjernet?

Jeg håber I kan hjælpe. - På forhånd tak.

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.0; Trident/5.0)
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Fjerne et ukendt program = My Program 1.5

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 19, 2011 1:16

Det kunne tyde på, at Windows ikke kan finde en eller flere filer som skal bruges ved afinstallationen. Det kan være på grund af en beskadiget installation, eller det kan være fordi, det er noget snavs, hvor en eller flere filer er sat i karantæne af dit antivirusprogram.

12/8 er ikke så længe siden, kan du huske, hvad du har installeret i den seneste uges tid?

Navnet lyder i hvert fald yderst mystisk.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » fre aug 19, 2011 22:45

Jeg har prøvet at studere programmets hjemmeside, men det siger mig ikke noget.
Jeg kan ikke komme i tanke om noget, der skulle være blevet installeret for nyligt, altså bevidst.
Nu har jeg kørt en komplet Malwarebytes' Anti-malware scanning, som ikke viste noget mistænkeligt.

Jeg har faktisk ikke oplevet det før, at et program ikke bare kan fjernes.
Jeg har prøvet at komme ind i programmet fra forskellige vinkler og derefter trykket på Fjern. Men forgæves.
Skal man bare lade som ingenting? Kan der pludseligt ske mystiske ting?
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør aug 20, 2011 8:42

Du skriver, du har studeret programmets hjemmeside. Hvilken hjemmeside er det? Og hvordan fandt du den?

Hvis jeg søger på Google efter "My Program 1.5" får jeg ikke noget relevant frem.

Det er ikke usædvanligt, at et program ikke kan fjernes, det usædvanlige i dette tilfælde er programmets navn.

Om der kan ske noget ved at lade det ligge, afhænger naturligvis af, hvad det er for et program. Men de helt slemme programmer placerer sig ikke i Tilføj eller fjern-listen, så helt slemt er det nok ikke. Hvis det ikke er et program, der startes automatisk sammen med Windows, så gør det ingen skade udover at genere dig, når du ser listen i Tilføj eller fjern.

Du kan fjerne programmet manuelt, men her er problemet det usædvanlige navn. Det gør deet lidt sværere at finde det på harddisken. Og hvis det skal fjernes fra listen, skal du ind i registreringsdatabasen eller have et program, der kan gøre det for dig. CCleaner kan muligvis klare det:
http://www.piriform.com/ccleaner
Vær opmærksom på, hvad du sætter programmet til at rydde op i, så du ikke får ryddet for meget op i computeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » lør aug 20, 2011 10:34

Hej
Det, at programmet ikke kan slettes - fjernes, kan være fordi, at programmet er aktivt - startet, og det tyder på, at programmet starter automatisk sammen med Windows.
Man kan ikke slette et program imens det er startet, men man kan et sted deaktivere - fjerne programmer, der starter op sammen med Windows, og derefter måske fjerne programmet, når det ikke er startet op.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Berndt » søn aug 21, 2011 11:45

Jeg har endelig fundet hjemmesiden igen – via My Company Inc. => My Program 1.5.
Jeg tror, jeg på en eller anden side er kommet til at klikke på en blinkende reklame i højre kolonne, der vedrører dette firma, som så er røget ind på harddisken uden at jeg har været opmærksom på det.
Her er siden: http://my-program.software.informer.com/1.5/

Der er ikke noget, som får en lampe til at lyse. Men jeg kan se, at der lidt længere nede på siden bl.a. også står:
Set Up Mozilla Firefox.
Hvis der er noget på siden, som forklarer mysteriet, håber jeg I vil lade mig det vide.

Jeg har på PC'en været inde på programoversigten via: Start > Programmer og Funktioner > Højreklikket på My Program 1.5 = Fjern. - Men så kommer den nævnte fejlmelding igen. Jeg har heller ikke kunnet deaktivere My Program 1.5.
Hvordan forhindrer jeg, at det starter sammen med Windows, så jeg måske derefter kan fjerne det?
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 21, 2011 13:22

Det ser ud til at være en fupside, der tager et tilfældigt navn, og bruger det som programnavn. Formålet er vist at få folk til at downloade deres scanner-program. Prøv at tjekke, om du har et program, der hedder DriverScanner installeret.

Hvis grunden til, at du ikke kan afinstallere, er, at programmet kører, så kan du starte Windows i fejlsikret tilstand, så vil programmet ikke blive startet, og du kan så afinstallere. Jeg er ikke sikker på, at det er der problemet ligger, men det er helt klart et forsøg værd.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » søn aug 21, 2011 23:38

Fejlsikret tilstand hjalp desværre ikke. Programmet nægter stadig at lade sig hægte af. Der kommer på ny beskeden (tysk/engelsk): Interner Fehler: Cannot find utCompiledCode record for this version of the installer.
Jeg har også prøvet at køre CCleaner uden nogen succes.

Jeg føler mig lidt utryg ved, at have et sådant program stående. Jeg aner som sagt ikke nøjagtigt, hvordan det er dukket op-

Noget andet: Da jeg vendte tilbage til normal tilstand, var Proceslinien for neden og tavlen med programmer m.m., som vises, når man klikker på START pludselig blevet lysegrå med mørk skrift i stedet for at være hvid skrift på mørk baggrund, som hidtil.
Hvad skyldes nu det? - Det er ikke fordi det gør noget, men jeg undrer mig bare.
Jeg håber, I har et par ekstra forslag, så jeg kan få mine problemer løst, selv om de måske hører til småtingsafdelingen.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 22, 2011 2:06

Fik du tjekket, om du har et program med navnet DriveScanner installeret?

Prøv også at bruge Windows Jobliste til at tjekke, om du har en proces kørende, der hedder DriveScanner.

Jeg ved ikke, hvorfor du har fået en farveændring, det burde ikke have noget med den fejlsikrede tilstand at gøre. Har du stadig en forkert farve efter en ny genstart af Windows?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » man aug 22, 2011 10:58

Hej igen.

Det med de omvendte farver i Proceslinien m.m. er faktisk ikke så tosset. Det gør teksterne mere letlæselige.
I grunden synes jeg, udseendet minder mig om dengang jeg kørte med Windows 98, som jeg syntes godt om.

Jeg glemte at nævne, at jeg ikke fandt noget med DriveScanner, heller ikke via Jobliste.
Det er åbenbart et uløseligt problem. - Jeg trøster mig med din bemærkning: "Hvis det ikke er et program, der startes automatisk sammen med Windows, så gør det ingen skade udover at genere dig, når du ser listen i Tilføj eller fjern".
Men jeg forstår stadigvæk ikke, hvorfor noget, som (ufrivilligt) er blevet installeret, ikke uden videre kan fjernes igen.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Berndt » man aug 29, 2011 22:47

Jeg ved ikke, om nogen kan bruge oplysningerne til noget. Men ved et tilfælde stødte jeg i dag under Programmer på et program SFR RadioPlayer med samme logo som My Program 1.5. Da der på oversigten var vist datoen 12.08.11, den samme dato som ved My Program 1.5, gik der en prås op for mig. Jeg må have været forbi SFR Radio og derefter ikke tænkt mere over det. Jeg synes ikke jeg downloadede noget.
Men det må altså være havnet på harddisken under programmer som My Program 1.5. Da jeg uden problemer kunne slette SFR RadioPlayer, var det ikke noget problem at gå ind og fjerne MyPlayer 1.5 også. Så nu fik jeg rigtig ryddet op.

Jeg synes lige, jeg ville oplyse dette og afslutte emnet. Tak for jeres forskellige forslag.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 29, 2011 23:59

Dejligt at høre, at du fandt en løsning. Og tak for tilbagemeldingen, det kan jo være andre senere får samme problem, og så er det jo rart, at de kan finde løsningen her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne