Papirkurv - indstilling

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Papirkurv - indstilling

Indlægaf Charley Gaarslev » lør sep 17, 2011 13:00

I forbindelse med en gendannelse er indstillingerne for papirkurv åbenbart, at alt slettes straks, i stedet for via mellemlagring i papirkurv, til den tømmes.

Jeg har forsøgt med egenskaber, men der kan jeg ikke ændre dette. Hvordan ændres indstillingerne?

Med venlig hilsen
Kenneth Gaarslev

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:6.0.2) Gecko/20100101 Firefox/6.0.2
Charley Gaarslev

Re: Papirkurv - indstilling

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør sep 17, 2011 13:13

Højreklik på Papirkurv og vælg Egenskaber. Vælg 'Brugerdefineret størrelse'. Du har sikkert valgt indstillingen 'Flyt ikke filer til Papirkurv. Fjern filer med det samme, når de slettes'.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Charley Gaarslev » lør sep 17, 2011 13:28

Tak for henvisningen Jørgen, men problemet er, at jeg ikke får lov til / mulighed for at afkrydse feltet "Brugerdefineret størrelse".
Jeg kan se, at den er sat til "11076" på mit C-drev og "15076" på mit D-drev, men jeg kan ikke ændre noget som helst andet end "-bekræftelse ved sletnng", hvor systemet trods alt tillader flueben eller ingenting, men uanset hvad jeg vælger, giver det stadig ikke adgang til Indstillingerne for den valgte placering.

:? Kenneth
Charley Gaarslev

Indlægaf Karl Erik » søn sep 18, 2011 18:50

Jeg har ganske vist en anden windowsversion end dig, men hos mig er der et faneblad der hedder "Globalt" hvor det er valgt at der skal være ens indstilling for alle drev. Det betyder så at fanebladet for hver enkelt drev er grået ud og man kan ikke lave nogen indstillinger der.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Charley Gaarslev » man sep 19, 2011 12:55

Tak for de gode idéer, der er bare ingen af dem der fungerer.
I stedet for at bruge mere tid på Windows finurligheder, har jeg skjult papirkurven, og i stedet oprettet en mappe med "min papirkurv", i hvilken jeg mellemlagrer de filer,jeg eller ville slette.

Det er ikke helt så praktisk som blot at aktivere "slet", men det er så det, og det funker!

:wink: Kenneth
Charley Gaarslev

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne