Jeg var så uheldig at få en computer med Win 7 64 bit, og observerede for sent problemerne i relation til stort set alle mine gamle programmer, ikke mindst nodeprogrammer, idet disse problemfrit kørte på min stationære med XP.
Dette monstrum vil min hustruelige viv gennem 54 år nu gerne af med, og jeg må erkende, at det vil jeg også, men problemet er så, at det er alt for "tricky" at skulle arbejde med diverse Dos-opsætninger, uanset om det er de virtuelle eller Dos-box, samtidig med at "almindelige" Win-programmer, bl.a. nettet, også skal køre.
Jeg overvejer derfor at nedgradere min 64-bit til 32-bit, men jeg kan ikke rigtigt forstå, hvilke problemer det evt. kan medføre. Nogle af mine gamle programmer kan umiddelbart afvikles på 32-bit, men det er naturligvis ikke anført på dem alle.
Jeg skal understrege, at jeg ikke anvender eller interesserer mig for nogen former for spil, så hvis det primært er denne relation der tilgodeses med 64-bit, så har jeg ikke behov for den.
Hvor kan jeg i givet fald downloade "det rigtige" nedgraderings program, for dem jeg umiddelbart kan finde, er typen hvor jeg næppe undgår at skulle lave en hovedregnøring i maskineriet bagefter, for at fjerne alle de uønskede bi-programmer der altud følger med.