Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird

Indlægaf hemming kondrup » man okt 10, 2011 9:27

Hej !
Jeg har lige installeret Mozilla Thunderbird, men jeg har et problem når jeg sender en mail.
Jeg får vedhæftede besked, men min mail er alligevel sendt til modtageren.
Hvad kan jeg gøre.
Venlig hilsen.
Hemming Kondrup.
mail : hemming.k@mail.dk
NB : Håber den vedhæftede fil er med ellers må jeg skrive teksten i en ny besked.

Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20100101 Firefox/7.0.1
Vedhæftede filer
Magical Snap - 2011.10.10 10.07 - 001.jpg
hemming kondrup

Re: Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 10, 2011 11:44

Bruger du IMAP eller POP? Du kan tjekke i dine kontoindstillinger: Funktioner => Kontoindstillinger => Serverindstillinger => tjek, hvad der står ud for Servertype.

Forskellen på de to er, at ved IMAP gemmes dine mails på mailserveren, og så er det der, du er løbet tør for plads. Du skal så slette nogle mails på serveren for at få plads til nye mails. Du kan sikkert heller ikke modtage mails, før du får frigivet plads.

Hvis du bruger POP, gemmes mailene på din egen computer. Og så er det her, du er ved at løbe tør for plads, eller du har andre problemer på computeren. Prøv i første omgang at optimere dine mapper: Filer => Optimer mapper.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hemming kondrup » man okt 10, 2011 12:34

Hej !
Tak for svaret, men det hjælper ikke. Jeg bruger POP3, og jeg har optimeret mapperne, dvs. jeg har klikket på optimering på mapperne , men der sker ikke noget.
Venlig hilsen. Hemming.
hemming kondrup

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 10, 2011 14:06

Du vil ikke umiddelbart kunne se nogen ændring, når du optimerer mapper. En optimering fjerner slettede meddelelser, som i forvejen er usynlige. Optimering er nødvendig for at undgå forskellige fejl, som vist også kan omfatte den, du er rendt ind i. Prøv evt. at optimere igen - denne gang ved at højreklikke på mappen Sendt og så vælge Optimer denne mappe fra højrekliksmenuen. Efter optimeringen, så genstart Thunderbird for at se, om det gør nogen forskel.

Hvis det stadig ikke virker, så prøv at se, om du manuelt kan flytte en meddelelse over i mappen Sendt.

Du kan også prøve at reparere index-filen for mappen, det gør du ved at højreklikke på mappen Sendt og så vælge Egenskaber => klik herefter på knappen Reparer mappe, som du finder på fanen Generel information. Prøv også her at genstarte Thunderbird for at se, om det gør nogen forskel.

Der kan være endnu flere ting, der driller, men prøv lige ovenstående først.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hemming kondrup » tirs okt 11, 2011 9:40

Hej !
Tak for det sidste svar. Jeg har gjort alt det du har beskrevet, men når jeg sender mail bliver den godt nok sendt men den forsvinder og går ikke over i mappen sendt post.
Jeg har for at hurtigt at kunne teste sendte mail, sendt dem til mig selv og det fungerer jeg modtager godt nok , men der står intet i sendt post.
Jeg har prøvet at tage en modtaget mail fra indbakke, og flytte den over i sendt post med musen, og det kan godt lade sig gøre, og jeg kan åbne den igen.
Men jeg kan stadig ikke forstå at jeg får beskeden at serveren er fyldt op for det kan da ikke være rigtigt når jeg lige har installeret Mozilla Thunderbird.
Håber vi kan finde frem til en løsning.
Venlig hilsen.
Hemming.
hemming kondrup

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 11, 2011 13:36

Fejlmeddelelsen er åbenbart ikke særlig beskrivende for fejlen. Det, at du kan flytte en mail manuelt, viser i hvert fald, at det ikke er pladsproblemer eller problemer med skriverettigheder.

Prøv at gå ind i indstillingerne og vælge at få placeret skrevne mails i en anden mappe for at se, om det fungerer. Og prøv så derefter atter at vælge mappen Sendt:

Funktioner => Kontoindstillinger => markér Kopier & Mapper i oversigten til venstre => I afsnittet Gør følgende ved afsendelse af meddelelser, sæt mærke ud for Andet => Vælg Indbakke.

Tjek, om den sendte mail havner i Indbakke.

Prøv herefter at vælge mappen Sendt i samme rullemenu. Og til sidst kan du atter prøve at vælge at sætte mærke ud for Mappen Sendt på.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hemming kondrup » tirs okt 11, 2011 15:24

Hej Ludvig !
Tusind tak for hjælpen. Du kan bare det der.
Det virker helt perfekt nu, blot skal jeg ikke gøre det sidste for så går det galt igen.
Jeg beholder mærket ud for andet og vælger sendt i rulle menuen.
Jeg åbner mail i sendt igen og videresender og det virker også perfekt.
Så endnu engang TAK.
Venlig hilsen.
Hemming.
hemming kondrup

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne