Thunderbird; fejlmelding ved filtrering

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird; fejlmelding ved filtrering

Indlægaf bizaa » ons okt 12, 2011 9:52

Fejl_filtrering.JPG

Efter de seneste 2 opdateringer kommer der denne fejlmelding i Thunderbird.
Som der skrives i boxen, har jeg slettet INBOX.msf, men det hjælper ikke. Meddelelsen bliver ved med at komme; men ret uregelmæssigt, så somme tider filtreres der uden problemer, til andre tider standser programmet ved hver meddelelse, der skal filtreres.
Gode forslag udbedes venligst

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:6.0.2) Gecko/20100101 Firefox/6.0.2
bizaa

Re: Thunderbird; fejlmelding ved filtrering

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 12, 2011 11:44

Har du prøvet at optimere den pågældende mappe? Det gøres ved at højreklikke på mappen og vælge Optimer denne mappe. Optimer også alle dine andre mapper, hvis du ikke tidligere har optimeret dem.

Prøv også at forbyde antivirusprogrammer at sætte meddelelser i karantæne:
Funktioner => Indstillinger => Sikkerhed => fanen Antivirus => fjern flueben ud for Tillad antivirusprogrammer ...
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bizaa » tors okt 13, 2011 19:51

Tak for rådet; jeg optimerer alle mapper og fjerner fluebenet. Vender tilbage med resultatet om et par dage, når der er indløbet en rimelig mængde emails.
bizaa

Indlægaf bizaa » man okt 17, 2011 6:38

Efter 4 dage er der ikke kommet nogen fejlmeldinger. Jeg forsøger nu at sætte fluebenet igen for at se, om det var årsagen til fejlmeldingen. (Det er sat på min anden computer uden problemer).
bizaa

Indlægaf bizaa » man okt 17, 2011 9:30

Med fluebenet sat kommer der straks fejlmeldinger igen; så "synderen" er fundet.
Tak for hjælpen :D

(men hvorfor sker det lige på min computer no 1., på laptoppen med samme antivirusprogram sker det ikke?)
bizaa

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 17, 2011 10:21

Det er et samspil mellem filtre og karantæne-funktionen. Der er vist nok en rettelse i Thunderbird 8, men ellers skader det ikke noget at slå karantænen fra, anti-virus-programmet tjekker stadig for virus.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne