Siden kan ikke vises da der er fundet en fejl i transmn en a

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Siden kan ikke vises da der er fundet en fejl i transmn en a

Indlægaf Arne Hansen » lør okt 15, 2011 23:59

Hej Ludvig

Når jeg i Fireefox vil gå ind på min hjemmesideadresse www.arnehansen.net så får jeg fejlmeddelelsen:" Siden kan ikke vises da der er fundet en fejl i transmissionen af data."
Dettte problem findes ikke når jeg i stedet bruge Explorer
Men jeg vil helst bruge Firefox og problemet er også at andre Firefoxbrugere heller ikke kan komme ind på min hjemmeside.

Så derfor vil jeg meget gerne om du kan hjælpe mig med en generel løsning på problemet?
Jeg hAR POST@ARNEHANSEN.NET
mED VENLIG HILSEN
aRNE hANSEN
Arne Hansen

Re: Siden kan ikke vises da der er fundet en fejl i transmn en a

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 16, 2011 1:09

Jeg kan ikke sige, hvad der går galt. Jeg får fint vist siden i min Firefox.

Prøv at åbne siden igen, og hvis du stadig får fejlen, så tryk på tastaturgenvejen Crtl+F5. Den vil gennemtvinge en opfriskning af siden.

Hvis det er en anden siden end forsiden, der driller, så vend lige tilbage med adressen til den pågældende side.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Firefox vil ikke vise visse ældre links

Indlægaf Arne Hansen » fre okt 21, 2011 20:42

Kære Ludvig
Tak for hjælpen til spørgsmålet "Siden kan ikke vises da der er fundet en fejl i transmn en a" .
Efter brug af CTRL+F5 åbner Firefox nemlig normalt

Firefox vil ikke vise visse ældre links:
Men jeg har et andet problem med firefox som er ret alvorligt da det hindrer evt brugere fra at lytte til ældre radioudsendelser
Det drejer sig om at på min radios indeksside http://www.arnehansen.net/dialog/
med links til alle tidligere udsendelser, der opdagede jeg for nyligt at mht udsendelser fra før ca. 27 sept 2007, så var links der skuulle føre til selve udsendelsen forsvundet?
- og det samme gjaldt for: http://www.arnehansen.net/dialog/flygtninge/ og her var det links fra før 4. sept 2007 der var væk?
medens de 2 øvrige indekssiders links (fred og lokalt) stadig var der.

Men når jeg brugte Explorer, så var der ingen problemer og ved brug af Crome var der også problemer
Jeg håber du kan hjælpe mig ?
Med venlig hilsen
ARne Hansen Frederikshavn 30420818 post@arnehansen.net
Arne Hansen

Re: Siden kan ikke vises da der er fundet en fejl i transmn en a

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 22, 2011 0:30

Problemet er ganske givet, at der er en masse kodefejl i siden. Samtidig mangler du selve fundamentet i en hjemmeside, nemlig en doctype, som fortæller den besøgendes browser, hvordan siden skal fortolkes. Uden doctype og med fejl, må browserne gætte.

Nogle gætter så rigtigt i dette tilfælde, mens andre gætter forkert, eller også opgiver de på et tidspunkt, fordi der er for mange fejl. Jeg kan se, at Firefox og Chrome ikke opgiver samme sted.

Jeg har lavet en tilrettet udgave, men der er dog stadig enkelte fejl i koden. Du har også fejl på siden, for nogle steder mangler der links, og nogle steder havde du ikke fået afsluttet linkene, og der har jeg så prøvet at gætte, hvor de skulle afsluttes.

Din side indeholder desuden nogle ugyldige tegn. Jeg har gemt siden med et andet tegnsæt, hvor de pågældende tegn er tilladte. Det kan dog give et problem, hvis din webserver er opsat til at vise et andet tegnsæt.

De tilbageværende 12 fejl - der er over 800 i din nuværende side - har især noget at gøre med tabeller, og de burde vist ikke drille.

Klik på linket herunder, og gem filen på din computer. Dobbeltklik på den for at pakke HTML-filen ud. Overfør HTML-filen til din webserver, indlæs siden i Firefox/Internet Explorer/chrome, og tjek, om de danske bogstaver vises korrekt, og om der er andre fejl. Hvis siden virker, kan du evt. omdøbe filen til index.html og lade den erstatte din gamle side.
dialog.zip
(104.73 KiB) Downloadet 424 gange
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt