Plugin fotoalbum med upload af besøgende

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Plugin fotoalbum med upload af besøgende

Indlægaf 4Recon » søn nov 06, 2011 17:55

Hejsa

Jeg har en hjemmeside hvor der idag ligger et debatforum, dette debatforum ønsker jeg at udskifte med et fotoalbum, hvor både jeg og mine besøgende kan uploade foto fra deres kamera, der skal naturligvis være et admin system så man kan slette eller spærre brugere der misbruger upload muligheden.

Er der nogen derude der kender et plugin der kan klare dette.......?

På forhånd tak for alt hjælp ;-)

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; Trident/5.0; MAMD)
4Recon

Re: Plugin fotoalbum med upload af besøgende

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 06, 2011 18:26

Hvis du skal have et interaktivt album, skal du bruge et såkaldt serversidescript. Det er et program, der afvikles på webserveren. Der findes flere forskellige serversidesprog, så du skal have fundet ud af, hvilket sprog dit abonnement på dit webhotel understøtter. De mest udbredte sprog er PHP og ASP.

Hvis dit webhotel understøtter PHP, skulle dette script vist leve op til dine ønsker:
http://www.phpgalleryscript.org/

Jeg har ikke selv prøvet det, så hvis du vil bruge det, må du meget gerne melde tilbage med dine erfaringer af hensyn til andre, der leder efter et lignende program.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » søn nov 13, 2011 9:36

Og hvis man har en hjemmeside i .asp ??
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 13, 2011 9:57

Gæst skrev:Og hvis man har en hjemmeside i .asp ??

Så kan man søge på Google på:
photo album asp

Dette ser ud som et nemt et, hvor man blot skal uploade billederne med et FTP-program, så finder asp-programmet selv billederne og laver albummet:
http://www.iloire.com/vbscript/online_p ... script.asp

Ved de fleste album er det kun hjemmesideejeren, der kan uploade billeder (det gælder fx for ovenstående). Hvis brugerne også skal kunne uploade, skal man nok lede en del i søgeresultaterne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » søn nov 13, 2011 11:25

Tak for svaret ;-)
Gæst

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne