redigering - blå baggrund.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

redigering - blå baggrund.

Indlægaf Berndt » lør nov 26, 2011 18:04

Jeg har opdaget, at jeg i Google's søgefelt ikke kan se nogen blå baggrund, når jeg med musen f.eks. vil markere, at (en del af) et søgeord skal slettes eller ændres/rettes.
Jeg kan først tydeligt se, hvor langt baglæns eller forlæns jeg er nået på linien med cursoren, når jeg slipper tasten på musen. Først da bliver stavelsens/ordets baggrund blå.
Selvfølgelig kan jeg følge cursoren hen ad linien, men hvorfor opfører Google sig anderledes?
Kan jeg foretage en eller anden indstilling, så jeg med en tur med cursoren altid får markeret den pågældende tekstdel med blåt?

M.v.h. - Berndt.

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.0; Trident/5.0)
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: redigering - blå baggrund.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 26, 2011 18:27

Er det i Internet Explorer? I så fald kan jeg desværre ikke efterprøve det her. I Firefox virker det med den blå baggrund, mens jeg markerer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » søn nov 27, 2011 13:30

Ja, jeg bruger Internet Explorer - (sammen med Mozilla Thunderbird). Det virker ellers fint.

Det er da mystisk, at lige netop Google skiller sig ud fra de andre 3 søgemaskiner, jeg benytter mig af.
Det er som sagt kun i Google, at markeringen med blåt først sker, når jeg slipper musen.
Der er altså ingen indstillingsmulighed?
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Klattrup » søn nov 27, 2011 13:54

Slå google Direkte fra
gå ind i søgeindstillinger (den er under kamhjulet) og vælg Brug ikke Google Direkte
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Berndt » søn nov 27, 2011 15:30

Mystisk :roll:
Inden jeg følger dit forslag, Klattrup, vil jeg lige fortælle, at der skete noget underligt med Internet Explorer for kort tid siden.
Kim Ludvigsen spurgte mig, om jeg brugte Internet Expl. Da jeg så ville slukke for PC'en kom der en meddelelse:
AVG har detekteret at Int. Expl. har et stort hukommelsesforbrug........ (jeg nåede ikke at læse det hele, før det forsvandt forneden).
Men så kom der bagefter midt på skærmen denne tekst: Internet Explorer er holdt op med at fungere. - Et problem er skyld i, at programmet er holdt op med (m.m.)........

Vil det være en god ide at afinstallere Internet Expl. og i stedet installere Firefox - og på den måde måske fjerne flere problemer på én gang?

På forhånd tak.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 29, 2011 6:55

Det kan have været et problem, der bare har ramt den ene gang, måske på grund af indholdet på en hjemmeside. Der er ingen grund til at fjerne Internet Explorer af den grund.

Personligt foretrækker jeg Firefox frem for Internet Explorer, så jeg vil da kun anbefale dig at have Firefox installeret. Men du kan sagtens have begge programmer installeret samtidig. Du kan endda bruge dem samtidig uden problemer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne