Favoritlinie/Int.Expl. - Bogmærkelinie/Firefox

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Favoritlinie/Int.Expl. - Bogmærkelinie/Firefox

Indlægaf Berndt » tors dec 01, 2011 17:06

Jeg har forladt Internet Expl. til fordel for Firefox (og fulgt rådet om at beholde Int. Expl. som ”reserve”). Derved fik jeg løst det lille problem, som jeg fortalte om i mit emne: ”Redigering – blå baggrund”.

Men jeg har f.eks. problemer med at overføre 5 mapper fra favoritlinen (= landemapper, hver med de vigtigste søgemaskiner i et bestemt område). Endvidere har jeg på favoritlinien 3 adresser på hjemmesider, der bruges dagligt, som jeg også gerne vil have overflyttet til Firefox (bogmærkelinien).

Jeg har uden held prøvet at flytte dem på forskellig måde, f.eks. kopieret en af mapperne (indeholdende 8 søgemaskiner) til skrivebordet og derfra indsætte dem på bogmærkelinien som ”Nyt bogmærke”, men det fungerer ikke. Man kan godt nok indsætte indholdet, men uden ikonet ”mappe”. Der vises i stedet en uoverskuelig tekst: file:///C:/Users/(navn)/desktop/UK-USA/ - og kun den første trediedel af teksten kan læses. Man kan derfor ikke regne ud, hvilket geografisk område, mappen omfatter.

Jeg har prøvet at studere vejledningerne med de forskellige muligheder, men det er ikke lykkedes mig at få det til at virke lige så enkelt som i Int. Explorer.

Kan nogen hjælpe? På forhånd tak.

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.0; Trident/5.0)
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Favoritlinie/Int.Expl. - Bogmærkelinie/Firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 01, 2011 18:29

Søgemaskinerne er det til søgefeltet eller links til hjemmesider med søgemaskiner?

Hvis de almindelige links ikke er blevet flyttet over, og du ikke kan eksportere/importere dem, kan du altid gøre det manuelt:
Åbn siden i Internet Explorer => kopiér adressen i adressefeltet.
Indsæt adressen i adressefeltet i Firefox => klik på Enter for at få hentet siden => tilføj siden som et bogmærke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Favoritlinie/Int.Expl. - Bogmærkelinie/Firefox

Indlægaf Berndt » fre dec 02, 2011 17:21

Dit forslag hjalp mig virkelig videre. Jeg har fået det til at makke ret nu.
Det er mine mest brugte søgemaskiner, der er samlet i mapper dækkende forskellige geografiske områder.
Jeg vil gerne have dem stående på bogmærkelinien, ligesom de står under Favoritter i Int.Expl.
Det lykkedes på denne måde - hvis nogen er interesseret:
Klik på Bogmærker > Vælg: Fra Int. Expl. > Vælg Hyperlinks > Vælg den først viste file i indekset, som nu vises i adressefeltet > Klik på den gule stjerne > Rediger bogmærke > Klik på mappen Hyperlinks > vælg Bogmærkelinien > højreklik på filen > Vælg Ny mappe > Omdøb mappen til det ønskede navn > vælg tilføj > Flyt til sidst de viste adresser i indekset op i den nye mappe, en efter en > slet derefter det overflødige indeks. Nu er alt "ved det gamle".
Mapperne står nu side om side på Bogmærkelinien. Men let var det altså ikke.

Tak for hjælpen - endnu engang.
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne