Kildekode

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kildekode

Indlægaf Charley » tors nov 17, 2011 12:43

Når jeg ser på, hvad der oplyses i kildekode for såvel ind- som udgående mail, så undrer det mig lidt, og formålet har jeg vanskeligt ved at forstå.

At de fleste oplysninger er ret ligegyldige, og formentlig ubrugelige, en een ting, men jeg bemærkede, at man i hvert fald ikke skal anføre specifikt anvendelige betegnelser, når man opretter undermapper for mails, hvilket jeg tidligere gjorde, da dette af andre grunde var praktisk.

Hvad er uvedkommende faktisk i stand til at få ud af oplysningerne ?

:roll: :roll: :roll:

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:7.0.1) Gecko/20100101 Firefox/7.0.1
Charley

Re: Kildekode

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors nov 17, 2011 13:22

Hvad mener du med ikke at "anføre specifikt anvendelige betegnelser, når man opretter undermapper for mails"?

Man skal lige være opmærksom på, at oplysningerne i headeren kan være forfalskede eller manipulerede, men ellers kan man typisk aflæse:

Afsendelsestidspunkt.
Afsenderadresse.
Modtageradresse.
Afsenderens mailprogram.
Hvilke mailservere der er brugt under mailens vej på internettet, hvornår mailen er ankommet til dem, og hvornår den er videresendt.
Hvilken tegnkodning der benyttes i mailen.
Hvilket sprog.
Message-ID, der gør det muligt at følge en korrespondance.
Content-type, der fortæller om mailens format, fx HTML eller almindelig tekst.

Det er muligt for mailprogrammer at indsætte egne headerlinjer, så der kan være andre oplysninger end ovennævnte. Det kan fx være oplysninger om en brugt antivirusscanner eller et antispamprogram.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Charley » ons dec 21, 2011 13:33

Hej Kim,

De specifikke oplysninger jeg bl.a. tænkte på, var navne på mapper, der tydeligt angav indhold af disse, og dermed i hvert fald en appetitvækker for nysgerrige, selv om det ikke længere er så aktuelt for mit eget vedkommende, idet jeg har lukket min revisionsvirksomhed og er gået på pension.

:wink:

mvh Kenneth
Charley

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 21, 2011 16:43

Mappenavne kan ikke ses af fremmede.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne