Sceamer Radio

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Sceamer Radio

Indlægaf Budweiser78 » tors dec 29, 2011 15:31

Hej har hentet Sceamer Radio men hver gang jeg starter programmer skal jeg vælge sprog samt mine foretrukne er væk...
Er her mon en der ved hvad der kan være galt?

på forhånd Tak

Glædelig jul og godt nytår

:)

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/535.1 (KHTML, like Gecko) Chrome/14.0.803.0 Safari/535.1
Budweiser78

Re: Sceamer Radio

Indlægaf Jan Krag » tors dec 29, 2011 16:09

Hej
Det er noget med, at du skal være administrator for at gemme noget, det er vist fordi den er skrivebeskyttet, så indstillinger skal gøres som administrator - højreklik og vælg åben som administrator.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Klattrup » tors dec 29, 2011 16:11

Til brugere af Windows vista/windows 7:
Screamer Radio indeholder en fejl, der betyder, at du ikke kan gemme indstillinger som almindelig bruger. Du er nødt til at starte programmet med administratorrettigheder via et højreklik for at kunne gemme ændringer. Læs mere på http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-screamer-trin.php#vista+7

ovenstående direkte kopieret fra Ludvigs.txt som på min pc ligger i C:\Program Files (x86)\Screamer Radio\docs
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Budweiser78 » fre dec 30, 2011 14:24

Super tak det virker nu :) Godt Nytår
Budweiser78

Indlægaf OleRas » tirs feb 21, 2012 13:25

Budweiser78 skrev:Super tak det virker nu :)

Hej

Hm, det gør den til gengæld ikke i dag :cry:

Lidt mystisk, eller måske mere, meget mystisk, for jeg har brugt Screamer Radio meget længe, ja faktisk lige så længe som Kim har haft den her på sitet. - Og jeg bruger den næsten dagligt, og så sent som i går fungerede den upåklageligt...

Men idag, nix, den går ned og vil sende fejl-rapport hver gang den startes. - Er der andre der oplever tilsvarende problem ?

Jeg bruger Win XP, helt opdateret. - Siden i går har jeg opdateret prg. VLC Player til nyeste version 2.0, Kunne det være problemet ?... Og min version af Screamer er den nyeste oversatte, v. 04.4

Nogen ideér ?

/Ole
OleRas

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs feb 21, 2012 14:33

Jeg kan ikke tro, at VLC Player på nogen måde kan påvirke Screamer Radio. Måske der er gået kuk i Screamer Radios brugerdata.

Du kan prøve følgende - mens programmet er lukket, men det kommer vel af sig selv i øjeblikket:

Klik på Startknappen
Klik på Kør
Skriv:
%appdata%
Tryk på Enter
Find mappen Screamer Radio og omdøb den til Screamer Radio-backup
Hent og installer Screamer Radio fra min hjemmeside - så får du oprettet en ny mappe med brugerdata.

Bemærk, at dette vil slette alle ændringer, du måtte have lavet i programmet, såvel indstillinger som tilføjelse af favoritstationer. I værste fald kan du slette den nye mappe Screamer Radio og så omdøbe backupmappen tilbage til Screamer Radio.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf OleRas » tirs feb 21, 2012 23:10

Hej Kim

Tak for svar, og forslag !

Men, nu i aften ser det ud til at den fungerer helt normalt igen :?

Måske det har været computeren der har været "underlig", for nu, efter at denne har været genstartet et par gange fungerer Screamer igen helt som den plejer.... Mystisk... Nå, men sådan er der så meget i denne IT verden :) Men tak for dit input !

/Ole
OleRas

Indlægaf Steen Christensen » ons feb 22, 2012 23:11

Hej
Der er forskellige udmærkede småprogrammer der skal have skriverettigheder til den mappe som de er installeret i.
Det har en bruger ikke i Win Vista og Win 7, men et er let at komme om ved.
Efter installationen finder man installationsmappen. F.eks. C:\Program Files (x86)\Screamer Radio.
Højreklikker på mappen Screamer Radio, vælger Egenskaver -> Sikkerhed -> Gruppe- eller Brugernavn -> Brugere ("PC-navn"\Brugere) -> Tilladelser for brugere -> "Fuld Kontrold" -> OK
Herefter kan en almindelig bruger skrive i mappen og undermapper, og Screamer Radio kan huske sine indstillinger.

På samme måde behandler man Billedprogrammet "IrfanView" og andre lignende programmer :-)
--
Venligst, Steen Christensen
Steen Christensen

Tilbage til Hjælp til alt