MSN adresser er synlige for alle

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

MSN adresser er synlige for alle

Indlægaf Jan Krag » fre feb 09, 2007 13:14

Hej
Jeg har lige læst, en advarsel, om at MSN-adresser er synlige for alle, og at de derfor er farlige, i forbindelse med spam og epost.
Men hvad er MSN adresser ? Og hvor forekommer de ?
Er det microsoft-programmer, eller nogle af deres tjenester ?
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Re: MSN adresser er synlige for alle

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 09, 2007 14:37

Jan Krag skrev:Men hvad er MSN adresser ? Og hvor forekommer de ?
Er det microsoft-programmer, eller nogle af deres tjenester ?

Jeg må erkende, at jeg er blank. Måske det er noget Messenger noget? Hvor har du læst det? Måske der er nogle pingerpeg i teksten.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » fre feb 09, 2007 16:29

Hej Kim
Her er artiklen:
MSN-adresser i profilen

På oppfordring av en bruker gjør jeg oppmerksom på at MSN-adressene i profilene deres er synlige for alle.

Det er derfor viktig at dere ikke bruker en epost-adresse som dere ikke ønsker å få spam på som MSN-konto. Dere kan alltids fjerne den fra våre websider, men det finnes antageligvis flere steder den blir publisert. Det er bedre å opprette en egen epost-konto, f.eks. på Hotmail eller GMail, som du ikke bruker til epost til dette formålet.

Merk at det er et krav at epost-adressen på i1-sidene er gyldig. Du kan slå av alle former for varsling i profilen, kravet er der for å unngå at epost hoper seg opp på serveren når du ikke slår av varsling, og for å være sikker på at vi kan ta kontakt dersom det oppstår et problem med kontoen din (f.eks. at du har blitt bannet).

Hvis du har eget domene anbefaler jeg at du oppretter aliaser du lett kan slette hvis du skulle på spam på det. Bruker du linux1@mittdomene.no, netshop@mittdomene.no, amazon@mittdomene.no osv. så kan du lett finne ut hvem du får spam av.

Jeg kan ikke se hvor de omtalte MSN adresser forekommer, og det er en Linux-side der advarer, de har jo ikke noget microsoft.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 09, 2007 17:39

Jan Krag skrev:På oppfordring av en bruker gjør jeg oppmerksom på at MSN-adressene i profilene deres er synlige for alle.

Mon ikke bare de mener, at hvis man indtaster en virkende msn-adresse (Messenger?) i deres profil på siden, så kan adressen aflæses af alle. På samme måde, som hvis man indtaster en mail-adresse her i forummet, så kan den også ses af andre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » fre feb 09, 2007 18:40

Hej igen
For 3. gang. Jeg har fået løst problemet.
MSN-adressen er også den adresse man bruger for at logge ind, på f.eks. et forum.
Tak for hjælpen
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Tilbage til Hjælp til alt