Udskiftning af en side på min hjemmeside

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Udskiftning af en side på min hjemmeside

Indlægaf npm » søn feb 12, 2012 12:51

Hej Kim
Jeg ville som så mange gange før udskifte en side i min hjemmeside.
Den ny side er lavet og gemt i samme mappe som så mange gange før.
Slettede den gamle side på web-hotellet og overførte den ny også før, men, den gamle side er ikke fjernet og den ny er ikke overført,
hvad gør jeg eller hvad har jeg gjort forkert?
Det er kun denne ene side der er problemet, jeg har skiftet mange billeder og forsiden ud uden problemer.

Mvh.
npm

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; Trident/5.0)
npm

Re: Udskiftning af en side på min hjemmeside

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 12, 2012 13:05

Det er svært at sige uden et link og lidt mere forklaring. Jeg kan blot gætte og så nævne de mest oplagte muligheder:

Du har ikke fået overført siden korrekt. Enten er den slet ikke overført, eller den er gemt i en forkert mappe eller med et forkert navn.

Siden er overført, men din browser husker den gamle version. Tryk på Ctrl+F5 for at gennemtvinge en opdatering.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf npm » søn feb 12, 2012 13:27

Hej Kim.
Du får lidt flere oplysninger, iøvrigt prøvede jeg Ctrl+F5 men uden held.
Adresse. Bi-vognen.dk
Siden vi taler om hedder Malerier (malerier.html).
Den ny side hedder også Malerier(malerier.html) og ligger som alt andet på public.html.
Hvist du klikker på navnet på et af billederne på den side der vises (gamle side) kommer de ny lige overførte billeder frem (6stk er der) disse billeder
hører til den ny side.
Hvordan gjorde jeg i mit fosøg på at overføre den ny side. 1. på public.html slettede jeg den gamle malerier.html og malerier.css derefter trak jeg
den ny malerier.html og malerier.css fra min mappe til public.html, som med de billeder jeg ved samme lejlighed overførte.

Mvh
npm
npm

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 12, 2012 13:43

Det er lidt svært, når jeg ikke ved, hvad forskellen på de to sider er. Men jeg har en fornemmelse af, at jeg ser den nye side. Jeg ser en side med seks billeder med links til de samme billeder i stor størrelse. Billederne er Drømmebilleder, Røre i andedammen, Jeg gik mig over sø og land osv. Og det er de samme billeder, der vises, når jeg klikker på linket for at se dem i stor størrelse.

Hvis dette er den nye side, så er problemet, at du ser en gammel udgave af siden, og du skal så have gennemtvunget en opdatering i din browser. Det gøres sædvanligvis med tastaturgenvejen Ctrl+F5.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf npm » søn feb 12, 2012 17:47

Hej Kim

Ctrl+F5 klarede problemet, den kendte jeg ikke, den vil jeg huske.
Tak for løsningen men er der en forklaring på hvad der skete, altså det med at "systemet" ikke fjerner siden når jeg sletter den?

Mvh.
npm
npm

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 12, 2012 20:39

Browseren husker en side, så den indlæses hurtigere, næste gang siden besøges. Det er muligt at angive på serveren, hvor længe siden skal huskes, men normalt er det ikke nødvendigt at ændre på serverens standardindstillinger (hvis du i det hele taget får lov). De fleste vil ganske givet se den nye side, problemet opstår sikkert kun fordi, du tjekker den nye side kort efter at have set den gamle side.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne