Et lille problem...
Hvad betyder error-meddelelsen:
"530 Sorry, the maximum number of clients (5) for this user are already connected" ?
Den vil heller ikke altid sætte overførslen i gang og hvis den gør, så kommer denne error.[/img]
kriepigen skrev:"530 Sorry, the maximum number of clients (5) for this user are already connected" ?
Kim Ludvigsen skrev:
En løsning kunne være at kun overføre selve siden - altså fjerne fluebenet ud for Inkluder billeder og andre filer i Overfør side-vinduet. Og så overføre billederne med et andet program.
Kim Ludvigsen skrev:
Det betyder, at serveren har sat en grænse for, hvor mange samtidige forbindelser du kan have.
kriepigen skrev:Kim Ludvigsen skrev:
Det betyder, at serveren har sat en grænse for, hvor mange samtidige forbindelser du kan have.
Er det noget, jeg kan påvirke selv?
kriepigen skrev:Dog er jeg nødt til, hver gang jeg åbner og redigerer siden, at rette alle billedstier til og overføre alle billeder igen, da der ellers bare kommer røde krydser eller ingenting i stedet for billeder
Kim Ludvigsen skrev:kriepigen skrev:Dog er jeg nødt til, hver gang jeg åbner og redigerer siden, at rette alle billedstier til og overføre alle billeder igen, da der ellers bare kommer røde krydser eller ingenting i stedet for billeder
I KompoZer eller i browseren?
KompoZer har det med at vise røde krydser, efter du har overført en side og dens billeder. Men hvis du ser på siden i browseren, skulle billederne gerne være der.
Løsningen her er at lukke vinduet i KompoZer (men tjekt først, om siden er blevet uploadet), og derefter genindlæse siden fra serveren.
Og hvis du ikke har tilføjet nye billeder til siden, så lad være med at overføre billeder, så slipper du for de røde krydser og genindlæsning af siden.
kriepigen skrev:Men hvorfor kan Kompozer ikke åbne siden, som den så ud (med billeder og det hele) sidst man gemte den?
kriepigen skrev:Mener da forresten, jeg har forsøgt at indlæse fra serveren (via sitemanageren, ikke?) og det ikke var meget anderledes (kan være jeg husker fejl).
kriepigen skrev:Men det betyder altså, at hvis man har overført siden som den skal være tip-top, og man senere vil redigere fx billeder elller tilføje andre, så behøver man ikke bekymre sig om, at siden vises med røde krydser eller ingen billeder, når man overfører?
kriepigen skrev:Synes tit, det netop er dét, jeg har bøvlet meget med, især på min "news"-side, hvor jeg tilføjer billeder i ny og næ (..kan godt være jeg gør det mere besværligt end nødvendigt, men det er nu engang den eneste måde jeg kan finde ud af det på).
Kim Ludvigsen skrev:Det er lidt synd, der er problemer med site-manageren (overførselsfunktionen), for det er klart den nemmeste måde for uøvede med en indbygget overførselsfunktion. Næste udgave af KompoZer skulle netop rette op på nogle af problemerne med site-manageren, men det trækker åbenbart ud med at få den lavet.
Kim Ludvigsen skrev:Her er en nem metode:
Fjern altid fluebenet, så du ikke får overført billeder. Når du skal redigere en eksisterende side, så hent siden fra serveren. Lav dine rettelser, og overfør siden. Du slipper for røde krydser, og du kan derfor lave flere rettelser med det samme.
Det vil måske være en god ide efterfølgende også at gemme en kopi på din computer, så du har en backup, hvis serveren skulle blive udsat for hærværk af en hacker.
Kim Ludvigsen skrev:Hvis du har tilføjet nye billeder, så åbn en hvilken som helst mappe eller Stifinder på din computer. I adressefeltet skriver du din ftp-adresse til serveren ud fra formlen:
ftp://ftp.adresse.dk
Tryk på Enter. Du bliver nu bedt om at indtaste brugernavn og adgangskode til serveren, og når du har gjort det, får du åbnet serveren som var det en almindelig mappe. Træk billederne fra din computer og over i ftp-mappen.
Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne
Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster