Opstart af Firefox

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Opstart af Firefox

Indlægaf thunderspike » tirs feb 21, 2012 15:04

Hej

Når jeg starter min pc og skal åbne Firefox går det for det meste forholdsvis langsomt. Når programmet så åbner og jeg skal logge på Stofanet, sker der ikke noget. Jeg kan så lukke ned for Firefox og vente lidt og så åbne op igen. Så kan jeg logge på.

Har været et problem siden de sidste opdateringer af Firefox. Hvis jeg starter pc'en op og venter en 5-6 min kan jeg logge på uden problemer. Hvad kan det skyldes?. Er der noget i opstartsprogrammerne eller antivirus/firewall som "spærrer"?.
Når jeg lukker Firefox ned og vil åbne igen får jeg tit meldingen: Firefox er allerede åben, hvilket det jo ikke er.

Kører Windows XP og bruger Kaspersky IS.

Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:10.0.2) Gecko/20100101 Firefox/10.0.2
thunderspike

Re: Opstart af Firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs feb 21, 2012 15:58

Det kan tyde på, at din computer tager lang tid før den får gjort netværket klar, hvilket betyder, at du må vente, før du kan logge på. En nem måde at tjekke, om det er Firefox eller noget på computeren, der "blokerer", er at prøve om du kan logge på med et andet program, fx Internet Explorer.

Hvis du først prøver med Internet Explorer, og du der kan logge på, men du ikke efterfølgende kan logge på i Firefox, så er det Firefox, der er noget galt med.

Med hensyn til beskeden om, at Firefox kører, så er det sandsynligvis fordi, Firefox endnu ikke er blevet færdig med at lukke ned, det kan nogle gange tage en del tid. Programknappen forsvinder hurtigt fra proceslinjen, og Firefox forsvinder også hurtigt fra listen over kørende programmer i Windows Jobliste, men du kan sikkert finde firefox.exe på listen over kørende processer på fanen Processer i Windows Jobliste.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf thunderspike » tirs feb 21, 2012 21:01

Har nu prøvet med Internet Explorer. Her starter browseren op med det samme, så der er åbenbart en konflikt i Firefox. Hmmm.
thunderspike

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs feb 21, 2012 21:54

Sker det samme hvis du starter Firefox i Fejlsikret tilstand? (Hold Shift-tasten nede mens du starter Firefox).
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf thunderspike » ons feb 22, 2012 18:57

Det synes jeg ikke rigtig, at jeg kan få til at virke. Den åbner bare op for indholdet af pc'en. Drev mm.

Jeg har en tendens til at spare på strømmen og hive modem stikket ud, når jeg går i seng og så sætte det til igen, når jeg skal bruge pc'en. Kan det evt. have noget med dette at gøre, at opstarten er langsom?
thunderspike

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 22, 2012 19:07

thunderspike skrev:Det synes jeg ikke rigtig, at jeg kan få til at virke. Den åbner bare op for indholdet af pc'en. Drev mm.

Du må gøre noget forkert. Skift-tasten er den til store bogstaver. Tryk den ned, mens du dobbeltklikker på ikonen til at starte Firefox. Så skulle Firefox meget gerne starte i fejlsikret tilstand.

thunderspike skrev:Jeg har en tendens til at spare på strømmen og hive modem stikket ud, når jeg går i seng og så sætte det til igen, når jeg skal bruge pc'en. Kan det evt. have noget med dette at gøre, at opstarten er langsom?

Det er fint nok at spare på strømmen, men der er ingen grund til at trække stikket til modemmet ud - hvis det er netkablet, du mener. Hvis det er strømmen til modemmet, som du slår fra, så vil det helt klart påvirke den tid, det tager, før du kan komme på nettet. Nogle modemmer starter hurtigt, andre kan nemt tage et par minutter. Men hvis det er modemmet, der driller, vil det være det samme, uanset om du bruger Firefox eller Internet Explorer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne