Kan ikke komme videre i stiløvelsen..

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan ikke komme videre i stiløvelsen..

Indlægaf Sanne » man mar 05, 2012 20:08

Hej Ludvigs hjørne.
Jeg er ved at lave stiløvelsen og er nået til "Giv hver boks en stil". Alt har fungeret indtil vidre

Jeg er nået til følgende, "Vælg Logo", men der sker ikke noget når jeg klikker på "Logo", det betyder at der ikke står noget nedeunder Stilark,css og jeg kan heller ikke klikke ud for +
Kan nogen hjælpe.
Vh Sanne.

Giv hver boks en stil
Klik i ordet Logo. Rullemenuen "(Ingen klasse)" til højre for rullemenuen "Alm. tekst" har nu fået indhold i form af de oprettede stilklasser. "Vælg Logo" Gentag med ordene Menu og Indhold og giv dem deres tilsvarende stilklasser. I øjeblikket er der ingen stilregler i de enkelte stilklasser, så siden har ikke ændret sig, efter du har påført de tre stilklasser. Bemærk dog, at i statuslinjen vil du se, at tag'en <div> forsynes med navnet på boksens stil, så den fx nu hedder <div class=logo>.

Åbn atter css-editoren. Hvis du ikke kan se de tre tidligere oprettede stile, så klik på + ud for stilark.css
.

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; GTB7.3; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729)
Sanne

Re: Kan ikke komme videre i stiløvelsen..

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 05, 2012 22:05

Jeg er ikke helt med på, hvor langt du er kommet. Du skriver, at du ikke kan klikke på +. Er det i CSS-editoren?

Har du fået oprettet stilreglerne i CSS-editoren? I så fald skulle du gerne have stilreglerne stående i rullemenuen i værktøjslinjen.

Har du fået oprettet de tre bokse? Du kan se, om der er en rød stiplet linje omkring ordene.

Hvis du har fået oprettet stilreglerne og boksene, skulle du gerne kunne klikke på ordet Logo, så markøren placeres i ordet. Og herefter kunne vælge en af stilreglerne fra rullemenuen. Stilreglen vil så blive påført på boksen med "Logo", og du vil med det samme kunne se effekten af stilene.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man mar 05, 2012 23:02

Hej Kim.
Så kom det til at virke. Tak for det.
Men nu vil Logoboksen og Menuboksen ikke blive de pixel, som jeg har indtastet i skemaet. Det er kun Indholds boksen der er blevet den størrelse som dit billed viser. Hold da op, der må være nisser i min computer. Hvad gør jeg så, jeg har jo afsluttet med ok.
Vh Sanne.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 06, 2012 2:13

Det er svært at sige, når jeg ikke kan se siden. Måske du ikke har fået påført stilklasserne. Eller du har ikke fået oprettet de rette stile i stilklasserne. Du er endnu ikke kommet så langt i øvelsen, så prøv at starte forfra med et klarere hovede, måske det hjælper. Hvis man kører skævt på noget, vil man ofte sidde og stirre sig blind, så man ikke kan se skoven for bare træer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne