Flere styresystemer på samme maskine

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Flere styresystemer på samme maskine

Indlægaf Rile » tors mar 15, 2012 11:13

Jeg har en stationær PC med Windows XP OEM installeret. Harddisken er delt op i drev C og D. Jeg har problemer med OEM udgaven og vil i stedet installere min Windows XP PRO på drev C. Kan jeg gøre dette uden at det vil det få nogen indvirkning på min maskine? Er der noget jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak

Leif Richardsen

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322; InfoPath.1; AskTbORJ/5.14.1.20007; .NET4.0C)
Rile

Re: Flere styresystemer på samme maskine

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors mar 15, 2012 12:38

Ligger din OEM ikke på drev C? I så fald vil der ikke være tale om flere styresystemer på samme maskine men om en simpel nyinstallering over den gamle Windows.

Du vil ganske givet miste data i forbindelse med installationen, hvorfor du skal sørge for behørig backup. Og du skal regne med at skulle geninstallere en del af dine programmer, også selvom de måske ligger på drev D.

Du kan få mere præcise råd, hvis du fortæller lidt mere om din opsætning, fx om din OEM ligger på drev C, hvor du har dine dokumenter og programmer liggende, og lignende. det kunne også være relevant at vide, om din OEM er XP Home eller Pro, og hvad dine problemer er med OEM'en. Måske problemerne kan løses. Og omvendt, så bliver de måske ikke løst bare ved at installere en XP Pro.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne