kompozer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: kompozer

Indlægaf jyskebertel » ons apr 25, 2012 21:45

Hej Kim.
Jeg har nu opdateret siden i både IE og Firefox via ctrl +f5, og siden blev opdateret. Men de nye fotos blev vist som en ramme med et rødt kryds på hjemmesiden, som hedder www.galleri16-bogense.dk
Vil du forklare det?
Venlig hilsen
Søren Bertelsen-
Ps. Det er linkene til pereli og ellenbøgeholm der er lagt nye fotos ind på. Men kun den alternative tekst bliver vist.
jyskebertel

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons apr 25, 2012 23:45

Du har haft billederne liggende i en forkert mappe, da du indsatte dem i KompoZer. I koden står der, at billederne ligger i ../malerier/billedetsnavn.jpg - altså i en mappe med navnet malerier som ligger i en mappe ved siden af indexfilen. Men på serveren ligger billederne i samme mappe som indexfilen,som det kan ses her: http://www.galleri16-bogense.dk/P1050274.JPG.

Du kan rette problemet på to måder, enten skal du åbne siden i KompoZer, fjerne billederne, og så indsætte dem fra den rette placering - altså samme mappe som index-filen. Eller, du skal åbne siden i kildekodevisning i KompoZer og så rette linketne manuelt fra fx src="../malerier/P1050274.JPG" til src="P1050274.JPG".
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jyskebertel » lør apr 28, 2012 22:03

Hej Kim.
Jeg har fået orden på mine mapper, med de rigtige filer de rigtige steder, som du påpegede. Og nu virker det!!
En billedfil, som i Kompozer, fylder 15 kb - den står til 20.000 kb i dock-mappen i FileZilla. Det forstår jeg ikke. Men det behøver jeg måske heller ikke?

Jeg vil gerne takke dig for din store hjælp. Dine hurtige svar - samt din store tålmodighed. Tak!

Venlig hilsen
Søren Bertelsen.
jyskebertel

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 28, 2012 23:42

Med hensyn til forskellen mellem 15 kb og 20.000 kb, er du så sikker på, at du har læst korrekt? Ikke kun tallene, men også forkortelserne. Læg også mærke til, om der er forskel på de små og store bogstaver. Lille b betyder bit, mens stort B betyder byte. Der går otte bit på en byte.

Men bortset fra det, så betyder forskellen sikkert intet. Der er forskellige måder at udregne størrelsen på, og det er muligvis det du ser resultatet af. Filen fylder ganske givet det samme.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt