Hjemmeside på dansk og engelsk

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hjemmeside på dansk og engelsk

Indlægaf lathana » tirs maj 29, 2012 19:06

Hej igen

Så har jeg lige et spørgsmål mere :roll: Ved du hvordan man kan gøre sin hjemmside brugbar både på engelsk og dansk? Jeg tænker at man på forsiden kan vælge at få hjemmesiden på engelsk?

Mvh. Lone

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)
lathana

Re: Hjemmeside på dansk og engelsk

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 29, 2012 20:04

En metode kan være at lave to forskellige udgaver af hjemmesiden, en på engelsk og en på dansk. Af hensyn til søgemaskinerne bør du give de engelske sider og billederne på dem engelske filnavne - også selvom det er de samme billeder, du har på den danske udgave.

På hver side på den danske hjemmeside har du så et link (og evt. et flag) til den tilsvarende engelske side og omvendt. Har du fx en dansk underside, der hedder blomster.html, så kald den engelske udgave for flowers.html. Alle links (fx i menuen) på flowers.html skal føre til de andre engelske sider, og der skal så være et enkelt link til blomster.html.

Forsiden er lidt speciel, fordi den skal hedde index.html. Hvis dansk er vigtigere for dig end engelsk, kan du døbe den engelske forside index-en.html. Hvis engelsk er vigtigst, så skal index.html være på engelsk, og du kan så døbe den danske side index-da.html. Google skal nok finde og indeksere siderne, så danskere/engelsktalende automatisk finder den rette side.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf lathana » tirs maj 29, 2012 20:55

Ok det lyder rimeligt simpelt, men kan man ikke ikke "nøjes" med at have valgmuligheden på forsiden? Skal de vælge engelsk for hver side?
lathana

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 29, 2012 21:41

Du kan sagtens nøjes med at have valgmuligheden på forsiden, men hvem siger, at dine besøgende kommer ind på forsiden? Hvis de fx kommer ind direkte på blomstersiden, vil de aldrig opdage, at siden findes på et andet sprog.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf lathana » ons maj 30, 2012 6:54

Nej det har du ret i, men hvis de har valgt engelsk på den ene side vil det så følge de andre sider?
lathana

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons maj 30, 2012 9:04

Ja, når de først har valgt sprog, så bliver de der, indtil de klikker sig til det andet sprog. Du skal bare huske, at alle linkene på de engelske sider fører til de andre engelske sider - undtagen det ene link, der fører til den tilsvarende danske side.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf lathana » ons maj 30, 2012 12:59

Jeg må prøve mig frem :-) Måske jeg kan se det for mig når jeg går igang med arbejdet. Men ellers vender jeg tilbage ;-)
lathana

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne