fordi jeg synes det er trist den dag svenskere, danskere og nordmenn ikke
gidder å forstå hverandre. Skal prøve å skrive danske ord hvor jeg vet
det er påkrevet)
Jeg fikk - i nød - for fem år siden en gammel stasjonær PC av en nabo. Hennes sønn som var virkelig kyndig med PC & data, hjalp meg, imens jeg satt og så på (og selv om det bidrog på lærdommens lange vei, forstod jeg nok ikke så meget) slettet/formaterte alt på den og la inn XP med serv. p. 3. Fikk ved samme anledning en kopi av den CD han Booted fra. Jeg brukte PC'en i 3 år; men en dag fikk jeg inn noget grums og svineri (skulle laste ned et gammelt DOS-spill for å kjøre i DosBox, og der var snesevis av Nettsteder som hadde det til nedlasting. Men jeg valgte fra et sted som drev med ufine ting) og så sa det stopp. bla. . . bla.
Har noen ganger prøvet å få få maskinen i gang igjen, uten særlig held, bort set fra for nylig, da jeg brukte kopien av samme Bootable CD.
Da var der denne gang huld-i-gjennom mellom BIOS og Boot-CD'en. og jeg fikk formatert HELE harddisken (på nær en lille del (mener å huske det dreiet seg om 8 MB.) Så la jeg inn XP med serv. p.3, samtidig som jeg fikk flere feilmeldinger om ditt og datt manglede eller ikke kunne findes.

Jeg gjorde om denne installasjons prosessen 3 eller 4 ganger, men fikk det ikke til og slukket da for kassen.
Men neste gang jeg hadde mod nok til å slås med maskinen, åpnet den sig i et jomfruelig XP (tilsynelatende) jeg kunne IKKE komme ut i verden (Internet). Hadde lagt inn eks.file med antivirus programmer, Windows Defender og noe Microsoft værktøj (til å finde grums) med et USB-minne, fikk åpnet og installert disse.
Hver gang jeg gjenstarter PC'en - og trykker på én eller flere F-tastene, ser jeg alternativene:
Safe Mode
Safe Mode with Networking
Safe Mode with Command Promt
Last Known Configuration
Start Windows Normally
Men jeg kan ikke flytte markeringen. Den er "låst fast" på Start Windows Normally
Så nu er jeg ved å løpe opp for idéer; men har tenkt at det er først etter XP ble installert på ny at jeg er fratatt muligheten til selv å velge mellom
Safe Mode
Safe Mode with Networking
Safe Mode with Command Promt
Last Known Configuration
Start Windows Normally
hvorfor jeg tenker om jeg med Eraser (fra et USB-minne) kan destruere så mange mapper jeg klare at finde - når XP kjører (men altså uten Internet. Jeg kan trods alt se alle mappene) og måske knuse så meget av det ny-ind-lakte XP, så jeg atter kan få den Bootable-CD til få kontakt med BIOS eller hvad det måtte hede.
Andre meningsfylte løsnings-orienterte forslag, tages kærkommen imod.
P.S. Har ikke mulighet til å få kontakt med PC/data Fantomet mere.
reigert: Moderator, er det uheldig for din server/forumet at skjærm-dumpen blev så stor ?
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:12.0) Gecko/20100101 Firefox/12.0