Rippe vhs til dvd

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Rippe vhs til dvd

Indlægaf chaplin51 » tirs jun 05, 2012 11:05

Jeg har rippet nogle af mine gamle vhs bånd uden problemer. Jeg vil også gerne gemme nogle købe-film der ikke er genudgivet på DVD eller lign, men det er jo ikke muligt pga. Macrovision spærring.
Jeg bruger en compi maskine. Hvad gør jeg.

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Re: Rippe vhs til dvd

Indlægaf Hans » tirs jun 05, 2012 13:36

Du kopiere fra VHS bånd til et digitale format til din PC ?
Hvis det er rigtig, "snakker" din video maskine og PC allerede sammen ?
Prøv da at få din videomaskine til at afspille i VLC-player.
Hvis det går, er det blot at trykke på REC. og VLC vil lagre det samme som den er i stand til at afspille.

P.S. Setter pris på at få tilbagemelding, hvad enten du lykkes eller ikke. Ligeså gør de, som siden søger løsning på lignende problemstillinger. På den måde gå en væsentlig mening med et forum op i en højere enhed.
Give mig tilgivelse for mit urene dansk. Jeg forsøger at veksle mellem svensk, dansk og svensk alt efter hvilke fora jeg frekventere.
Så der går let kuk i kassen.
Hans

Indlægaf chaplin51 » tirs jun 05, 2012 13:44

Hej der. Nej det er ikke det jeg har som sagt en compimaskine der som ordet siger indeholder både vhs og dvd. Det jeg vil gøre er at kopiere et vhs bånd over på en dvd skive
for derefter at få det vist på TV. Men købebånd er jo copy protected og det er dette jeg vil omgå.
Jeg har prøvet med det gamle trick med at sætte både klisterpapir og pap over "knappen" men det hjælper ikke.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 05, 2012 13:59

Du kan ikke omgå spærringen, hvis den er indbygget i maskinen. Kopisikringen aktiveres, så vidt jeg husker, af et signal, der er på båndet ved siden af billede/lyd, og det signal kan du ikke slå fra. Eneste løsning er at benytte et andet apparat til at kopiere. Enten et i samme stil, men uden kopibeskyttelse, eller fx ved at indsætte et TV-kort i computeren, tilslutte en almindelig VHS-maskine og så bruge et optageprogram - men selv med den løsning, skal du sikre dig, at optageprogrammet ikke indeholder kopibeskyttelse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Hans » tirs jun 05, 2012 14:10

nej, det siger ordet compimaskine ikke noget som helst om.

Men findes der ikke nogle kabel-udganger på din kombispiller ? i lighed med vanlige VHS maskiner som kan koples op mot en Computer ?
Hvis du får til dette, skulle jeg mene du er ganske nær dit mål. Jeg mener sågar, jeg engang så at Nero hadde supplert i sin portefølje, så man kunne "kopiere" & konvetere til PC.

Hvis din mission er at få vist gamle eller nye VHS-bånd på i flimmerkassen, er løsningen ikke uoverskuelig vanskelig at finde.
Give mig tilgivelse for mit urene dansk. Jeg forsøger at veksle mellem svensk, dansk og svensk alt efter hvilke fora jeg frekventere.
Hans

Indlægaf chaplin51 » tirs jun 05, 2012 14:41

Der er masser af ind-og udgange, spørgsmålet er så hvilken en skal jeg bruge og med hvad
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Indlægaf Hans » tirs jun 05, 2012 15:27

Nej ved du hvad, det er du umulig for os andre at vide hvad der er av udganger og muligheder med den kombispiller du har foran dig. Les brugsanvisningen og ellers komme man et stykke på vej (og med noget tid og energi) ved hjælp af Google.

med venlig hilsen og god arbejdslyst.
Hans

Indlægaf Karl Erik » ons jun 06, 2012 16:00

"Komputer for alle" nr. 5 i år havde en artikel om emnet. Du kan sikkert finde det på biblioteket.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf chaplin51 » ons aug 15, 2012 9:40

Karl Erik skrev:"Komputer for alle" nr. 5 i år havde en artikel om emnet. Du kan sikkert finde det på biblioteket.

Det vil jeg prøve
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Tilbage til Hjælp til alt