Arkiver i Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Arkiver i Thunderbird

Indlægaf Charley » tirs jun 12, 2012 13:09

Hvad sker der med mails i Thunderbird, når man anvender funktionen "Arkiver". for tilsyneladende resulterede det i en permanent SLETNING af de mails jeg havde markeret.

Ved "arkivering" forstår jeg IKKE at man sletter filerne, men tværtimod gemmer dem, lige som i E-post og bank, men i Thunderbird kendes ordet "Arkiver" slet ikke når man spørger via hjælp, for at finde ud af, hvordan man henter noget i arkivet. :oops:

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20100101 Firefox/12.0
Charley

Re: Arkiver i Thunderbird

Indlægaf Klattrup » tirs jun 12, 2012 14:19

ved "Arkiver" flyttes mail til en undermappe under mappen "Arkiv" , hos mig har undermappen navnet "2012"

Men du kan selv indstille hvad der skal ske, ved at gå i kontoindstillinger > kontoen > Kopier og mapper
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 12, 2012 16:03

Skal du bruge en arkiveret mail, så er der ingen grund til at sidde og klikke dig frem til arkiveringsmappen. Brug søgefeltet i Thunderbird til at finde den, det er meget hurtigere - i hvert fald hvis du kan huske, hvem afsender er, eller lidt om hvad der står i mailen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Charley » ons jun 13, 2012 16:38

Tak for besvarelserne, men hvad der er sket ved jeg ikke, for samtlige filer jeg markerede og "arkiver"rede er forsvundet totalt. Min "arkivmappe" var indstillet som "alle mails", men den indeholder netop "alle mails", undtagen dem jeg lagde i kassen, og da samtlige filer var stilet til samme person, startede jeg med at prøve søgefunktionen, men den finder heller intet, så disse mails er definitivt gået tabt. :?
Charley

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 14, 2012 1:04

Hvis du har en mail, som du ikke vil gemme, kan du lave en lille test for at se, hvad der sker. Klik på menupunktet Hjælp => Aktivitet. Du får så åbnet et aktivitetsvindue, hvor du kan se, hvilke funktioner Thunderbird udfører. Markér så testmailen, og klik på Arkiver. Så skulle du gerne kunne se, hvad der sker med mailen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Charley » man jun 18, 2012 13:57

Tak for diverse tip, og nu fungerer det som det skal :D
Charley

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne