Skærmproblemer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Skærmproblemer

Indlægaf bornholm » man jun 25, 2012 10:22

Hej med jer

jeg har fået periodefejl med min skærm.Hvis computeren har været tændt længe eller været stand by længe, vil skærmen nogle gange ikke starte op igen,og så må jeg genstarte computeren igen.
Er der mulighed for for til dette da det jo er lidt upraktiskt og kontakt endelig hvis I vil spørge mig om noget.

med venlig hilsen

Kaj

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; GTB7.3; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; AskTbORJ/5.13.1.18107)
bornholm

Re: Skærmproblemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 25, 2012 13:02

Har du mulighed for at prøve med en anden skærm på computeren eller at prøve at sætte denne skærm til en anden computer? Mere for at prøve at fastslå, om fejlen ligger i skærmen eller i Windows.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bornholm » man jun 25, 2012 13:43

Hej med dig

Nej det har jeg desværre ikke mulighed for,men måske for at hjælpe dig lidt på vej kan jeg oplyse dig om at periodefejlen er opstået efter at jeg fik min nye 24 " skærm,og at computeren som er en dimension 4600 måske ikke kan følge med.Jeg har lånt et større grafikkort men da min prosessor kun er ca. 1,1 ????? har jeg fået fortalt ,er den måske lige langsom nok ?????? Jeg har pt XP men det stopper jo næste år ,så skal jeg have en med windows 8 hvis den bliver lidt bedre end som jeg har læst mig til,men som du skriver var det rart at finde ud af hvor fejlen ligger.

med venlig hilsen

Kaj
Bornholm

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 25, 2012 14:06

Jeg kan desværre nok ikke hjælpe nærmere. Dels har jeg ikke voldsom meget forstand på hardware, og dels er det drønsvært med den slags periodiske fejl. Hvis du er heldig, vil du få svar fra andre herinde, som har lidt mere styr på den slags, end jeg har.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bornholm » man jun 25, 2012 14:25

Hej Kim

Det er helt i orden .Du har hjulpet mig flere før og sikkert flere gange fremover.

Jeg hører dog gerne fra andre med et godt råd eller forslag til et.

med venlig hilsen

Kaj
Bornholm

Indlægaf Bornholm » ons jun 27, 2012 14:56

Hej igen

Jeg har muligvis fundet en løsning vedr. skærmproblem.Umiddelbart er fejlen væk og nu starter skærmen op hver gang -så jeg håber.
Jeg gjorde det at jeg gik ind på start-kontrolpanel-strømforsyning-skærminstillinger vedr. slukning.Her kan man selv vælge hvor længe skærmen skal stå tændt før at den slukkes og her trykkede jeg på aldrig,for såvidt jeg har forstået bliver skærmen jo tændt og slukket sammen med computeren,også ved stand-by.Ja min stand-byfunktion virker faktisk også hver gang nu,så jeg krydser fingre.

med venlig hilsen

Kaj
Bornholm

Indlægaf bornholm » tors jun 28, 2012 16:04

Hej igen

Nej desværre-fejlen er kommet igen,så hvis der sidder en med et godt råd så er jeg meget interesseret.

med venlig hilsen

Kaj
bornholm

Indlægaf Klattrup » tors jun 28, 2012 19:09

Jeg ville prøve med det andet grafikkort, hvis det var mig der havde problemet.

Ps jeg syntes du bør opdatere din Internet Explorer til version 8 http://gearnyt.dk/australsk-webshop-takserer-ie7-brugere-med-68-i-browserafgift/
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Bornholm » man jul 02, 2012 11:56

Hej igen

Jeg har lånt et større grafikkort og det har da (indtil videre)hjulpet på den måde at de store firkantede felter med sort-hvide striber som der var på skærmen under opstart med mit eget grafikkort ikke er der mere,men skærmen lukker stadigvæk ned når computeren har kørt et stykke tid og jeg må så restarte igen .Det er da lidt besværlig.Som sagt har jeg dell Dimension 4600 ( 6 år gammel ?? og problemerne er sagt kommet efter at jeg købte min dell 23" supersharp skærm ( 7 måneder gammel).Jeg fik oplyst hos Dell at skærm og pc godt kunne køre sammen uden problemer,men jeg vil gerne have problemet løst eller finde årsagen inden at jeg køber en ny pc med windows 8 når den kommer,så håber virkelig at I vil hjælpe mig.

med venlig hilsen

Kaj
Bornholm

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 02, 2012 13:31

Det må næsten være et softwareproblem. Har du tjekket at strømstyringsindstillingerne ikke er blevet ændret igen? Jeg har før været ude for, at de er blevet ændret i forbindelse med en opdatering af Windows. Og ikke kun for skærmen, tjek også indstillingerne for harddisk, og hvad der nu ellers er af muligheder derinde.

Tjek også indstillingerne for pauseskærm, omend her burde skærmen blive tændt igen, når du bevæger musen eller bruger tastaturet, så det er nok ikke så sandsynligt, at det er den, der driller.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bornholm » man jul 02, 2012 16:24

Hej Kim og hej til jer andre

Tak for dine forslag,men såvidt jeg kan se er der ikke noget der er blevet ændret,heller i i pauseskærm,men som sagt kun hvad jeg kan se.
Er det virkelig min computer der er for lille , til bl.a. min nye skærm og grafikkort,men periodefejl noget meget vanskeligt noget.
Er der mulighed for at vedhæfte en fil ,og evt. hvordan???.Jeg har taget et print-screenbillede af de mærkelige firkanter med striber.

Vi tænker videre

med venlig hilsen
Kaj
bornholm

Indlægaf Jan Krag » man jul 02, 2012 18:01

Hej
I dag kan man jo få en skærm med " næsten alt " indbygget i skærmen, måske er der nogle indstillinger på skærmen, så man skal kigge der, i stedet for på komputeren.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 02, 2012 19:24

bornholm skrev:Er det virkelig min computer der er for lille , til bl.a. min nye skærm og grafikkort,men periodefejl noget meget vanskeligt noget.

Er der mulighed for at vedhæfte en fil ,og evt. hvordan???.Jeg har taget et print-screenbillede af de mærkelige firkanter med striber.

Det er ikke computeren, der er for lille!

Firkanterne og striberne kan skyldes problemer med skærmdriveren til dit eget skærmkort. Dette er endnu mere sandsynligt, når nu de ikke var der med det lånte skærmkort.

Den sorte skærm er et andet problem, som ikke har noget at gøre med hverken computerens kræfter eller skærmdriveren. Det er ganske givet en indstilling et sted. Fik du tjekket strømstyringsindstillingerne - også for harddisken?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bornholm » man jul 02, 2012 20:46

Hej igen

Jan --ja jeg har 4 knapper på min skærm med menu osv. med flere forskellige indstillinger men det ved jeg ikke nu ikke meget om og hvad der evt. kan ændres ved ??????Har du et forslag ???

Kim---Ja jeg har været inde under strømforsyning igen og checket .Skærmen og harddisken er valgt til aldrig at slukkes.
Jeg måtte restarte min computer for at få tændt skærmen igen for ca. 15 minutter siden.

med venlig hilsen

Kaj
Bornholm

Indlægaf Jan Krag » tirs jul 03, 2012 15:24

Hej
Nej, jeg har ingen forslag, men jeg har en skærm, der selv har en strømspare-funktion (pauseskærm), som virker uden hensyn til, hvad komputeren er indstillet til, og det kan være noget tilsvarende med din skærm, der slukker.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Næste

Tilbage til Hjælp til alt