bærbar acer dør efter den er tændt

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: bærbar acer dør efter den er tændt

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 10, 2012 18:03

Dejligt at høre, at den nu virker igen!
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: bærbar acer dør efter den er tændt

Indlægaf meretejo » tirs jul 10, 2012 19:24

meretejo skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Du bør absolut henvende dig til reparatøren!

Du fortæller her noget, som jeg tidligere har efterlyst info om:
Lampen til harddisken lyser eller blinker, når jeg trykker på Esc tasten eller andre taster, og hvis jeg rører ved låget med skærmen, er det lige som om jeg kan hører en lyd fra harddisken!!!!.

Det tyder på, at det er skærmen, der "går ud", og at Windows stadig kører. Reparatøren kan meget vel have ret i, at det skyldes varme. Men problemet kan være mere omfattende, end han havde regnet med - måske fordi der er flere fejl, eller at varmen har forårsaget fejl, der ikke er blevet rettet ved hans reparation. Fx en dårlig forbindelse i skærmkortet.

Spørgsmålet er, om det kan betale sig at kaste flere penge ind i computeren. Tag en snak med reparatøren for at se, om han vil kigge på den igen uden at forlange mere. Det bør han gøre. Prøv gerne først at finde et forbruger-forum på nettet for at finde ud af, hvilke rettigheder du helt præcist har, når du har betalt for en reparation, og den så ikke har hjulpet.

Hvis du opgiver computeren, og du ikke kan få reparationspengene retur, kan du måske lave en aftale med ham om, at når nu hans

reparation ikke har virket, så bør han overføre dine data for dig gratis til en ny computer.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej igen, og mange tak for dette meget informerende svar.
Nu tror jeg, jeg har fået så meget at vide af dig, at vi er kommet til den beslutning, at vi vil spørge den gode reparatør, om han vil være så venlig at gøre en ekstra forsøg, og hvis det kan lade sig gøre uden ekstra betaling og hvis en ny undersøgelse er negativ, så må vi jo desværre nok skrotte denne og anskaffe os en ny - evt. en brugt. :(

Mange tak for al hjælp fra dit gode hjørne! :)

Mvh
joan

----------------------------------------------------------

Indlæg af meretejo skrevet tirs jul 10, 2012 16:20
Hej igen med godt nyt om vores bærbare Acer med Windows 7 styreprogram, der gik i sort efter den havde været tændt i få minutter.

I dag tog vi så til reparatøren, som straks tilbød en ny undersøgelse for den samme betaling. Jeg fortalte ham, at Kim Ludvigsen mente, at det evt. kunne være en løs skærmforbindelse.
"Kom tilbage om ½ time" sagde den gode mand, og efter en lille spadseretur omkring Tåstrup sø vendte vi tilbage, og der stod vores lille bærbare tændt med en fin skærm, og vi fik at vide, at der nu var udskiftet en skærm-inverter! fordi den gamle var defekt.
Så det var godt, at Kim opfordrede os til at henvende os til reparatøren, hvor vi fik alle tiders service.

Så nok engang tak for hjælpen! :D

joan
meretejo
meretejo

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt